Avatar billede arkoh Nybegynder
19. november 2008 - 15:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af størrelse på sidefilen!?

Nåh... tror nu nok det her burde være lige ud af landevejen, men ikke desto mindre, så vil min maskine ikke som Jeg!

Jeg har i forbindelse med at problemløse brugen af et stykke renderings software, fået at vide af udbyderen at jeg skal aktivere min 3GB switch! Derfor beder de mig først om at indstille min sidefil så den er på 2*"mængden af ram i min maskine"! Jeg kan under kontrolpanel - system - generelt, forneden se at jeg gerne skulle have 3,25 GB RAM installeret (Lyder lidt underligt i mine øre!)... dvs jeg forsøger at sætte sidefil størrelsen, både ved start og den maksimale, til (2*3,25=) 6500 MB! Det vil den så ikke... jeg får en meddelelse der lyder:

"Angiv en maksimal størrelse på sidefilen, som er større eller lig med den initielle sidefilsstørelse, og mindre end 4086 MB."

Hvad faen betyder det!? Kan ikke liste den over de 4096 MB... selv ved 4097 siger den det samme som ovenfor!

Nogen der ved hvad der foregår!?
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2008 - 15:46 #1
I et 32bits styresystem, kan du ikke gå over 4Gb
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 15:59 #2
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 16:01 #3
Det kan være jeg ikke fik læst dit spørgsmål ordentligt igennem.  Helgec´s guide er mtil at øge størrelsen på sidefilen.
Avatar billede arkoh Nybegynder
19. november 2008 - 16:23 #4
Øhhh... okay... nåh for den... udemærket artikel samsonjens! Ja den siger det da ligeud! XP kan ikke håndtere SIDEFIL størrelser på over 4096! Okay... troede det var den fysiske hukommelse den ikke kunne håndtere over 4GB! Nåh, tror nok bare at jeg ikke helt har forstået hva faen en sidefil egentlig er! ;-)

Men den var da ligeud af landevejen!... Tak for hjælpen! Ahhh... hvordan faen er det jeg giver pointene her samsonjens!?
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2008 - 16:38 #5
Selv tak.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 16:41 #6
Det gør du ved at markere det navn eller de navne, du syntes hjalp dig og trykke på accepter nederst