Avatar billede dannv Nybegynder
22. november 2008 - 14:09 Der er 1 løsning

Tomcat 6 context jdbc

Når min app forsgør at forbinde til db får jeg følgende fejl:

javax.naming.NameNotFoundException: Name jdbc is not bound in this Context
    at org.apache.naming.NamingContext.lookup(NamingContext.java:770)
    at org.apache.naming.NamingContext.lookup(NamingContext.java:153)

Mine info ligger i context.xml placeret under webapps/APP-NAME/META-INF/context.xml

og ser således ud:

<Context path="/demo" docBase="demo" debug="5" reloadable="true" crossContext="true">

<Resource name="jdbc/demo"
    auth="Container"
    type="javax.sql.DataSource"
    maxActive="100"
    maxIdle="30"
    maxWait="10000"
    removeAbandoned="true"
    removeAbandonedTimeout="200"
    logAbandoned="true"
    username="*****"
    password="****"
    driverClassName="com.mysql.jdbc.Driver"
    url="jdbc:mysql://localhost:3306/demo?autoReconnect=true"/>

  <Realm
    className="org.apache.catalina.realm.DataSourceRealm"
    debug="99"
      dataSourceName="jdbc/demo"
    userTable="user"
    userNameCol="user_name"
    userCredCol="password"
      userRoleTable="roles"
    roleNameCol="role"
    digest="MD5"
    localDataSource="true"/>
</Context>

... Det bizare er at flytter jeg ovenstående ind i server.xml, så fungerer det uden problemer...?!?
Avatar billede dannv Nybegynder
23. november 2008 - 17:15 #1
... Der lader til at være noget galt med 6.0.18... jeg har downgraded til verision 6.0.14 og nu fungerer det med at have context.xml liggende i META-INF under mit projekt...