Avatar billede eskidead Juniormester
25. november 2008 - 09:38 Der er 2 kommentarer

Windows opdatering førte til død maskine

Søndag aften, da jeg lukkede min maskine ned, satte jeg den til at hente og installere windows opdateringer. Men da jeg startede den igen i går aftes, kunne jeg konstatere at samtlige ikoner + startmenu og proceslinie var forsvundet. Der var kun sort baggrund og hvid markør. End ikke højreklik var muligt. Den eneste måde jeg kunne navigere rundt i windows på, var ved at bruge Joblistens Kør-funktion.
Fejlsikret tilstand gav i øvrigt det samme resultat.
Efter adskillige genstarter kunne jeg pludseligt høre blæseren til grafikkortet larme ret voldsomt og der kom intet billede på skærmen. Men alle øvrige dele af computeren (diskettedrev, CD-ROM og harddisk) lød alle til at starte normalt op. Derudover sendte computeren nogle bip-signaler, jeg ikke kunne afkode og flere grundige kig i manualen til bundkortet gav intet svar på hvad det kunne betyde.
Til sidst tænkte jeg at det kunne være nogle grundlæggende indstillinger i BIOS der var røget, så en reset af den kunne være en idé.
Men det gjorde det hele værre. For nu kan computeren absolut intet. Alle blæsere går i gang når jeg tænder den og det er også det.

Nogen bud på hvordan jeg kommer videre her?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2008 - 07:50 #1
Er det XP eller Vista?
Er det XP så boot op på din XP skive og lav er reparer.
http://www.helgec.dk/xp-repair.html

Er det Vista så prøv denne.
Du skal have din Vista skive klar, og du skal måske boote op på den, der står flere muligheder forneden . Det hjælper nogen gange at vælge system restore eller complet PC restore.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede fuglen1 Novice
26. november 2008 - 17:29 #2
Kommer der billede på skærmen?

Jeg har aldrig være udsat for at en windows opdatering kan føre en hardwarefejl