Avatar billede kgpedersen Nybegynder
27. november 2008 - 11:36 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

modtage digital kanaler

Hej!

jeg har et pioneer fladskærm med dvb-t tuner, og vil gerne modtager dr1 og tv2 digitalt. Hvad skal jeg bruge for at gøre dette billigst muligt.

Kristian
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2008 - 11:40 #1
Sætte en antenne på dvd-t tuneren.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
27. november 2008 - 11:40 #2
Du skal have en antenne på taget som peger mod den nærmeste TV-sender. Mig bekendt sendes der typisk fra den samme sender som sender TV2 analogt.
Hvis du har kabel-tv, så kan du ikke bruge en dvb-t tuner til noget...
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
27. november 2008 - 11:44 #3
jeg har ikke noget kabel tv i øjeblikket, da jeg er røget uklar med yousee.
kan en stueantenne gøre det, og hvilken skal man købe?
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2008 - 12:24 #4
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. november 2008 - 12:38 #5
http://www.digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/Daekningskort.asp

Kik på denne, og se om du kan klare dig med stueantenne, eller den skal op på loftet.
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
27. november 2008 - 13:14 #6
Hmmm, det var nogle dårlige kort at se på. Har i nogen forslag til hvilken stueantenne man skal købe. Skal det være en aktiv/eller passiv antenne?
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
27. november 2008 - 13:16 #7
Ok, så fandt jeg ud af hvordan man kunne zoome på kortene. Det hjalp. men hvilken antenne skal jeg bruge. kan i anbefale nogen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. november 2008 - 13:39 #8
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
27. november 2008 - 14:07 #9
Ok, tak forsvarene dragonknight og peet-49. sender i et svar så iak nfå pointene
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2008 - 14:21 #10
:-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. november 2008 - 14:22 #11
Ping :-)