Avatar billede arnebalsby Nybegynder
27. november 2008 - 12:54 Der er 6 kommentarer

Skal computeren have 'jord' ,hvis den giver underlig lyd.

Hej.

Min vens computer, giver en lille mystisk brumme lyd. Og lyden har hverken noget med cpu-blæseren eller strømforsyningsblæseren at gøre.

Det er en underlig lyd, som ligesom bliver være jo flere harddiske man sætter strøm til.

Jeg tænker : Kan det være fordi at computeren skal have jord , altså 220V stikket har jo egentlig tre ledere, og den med jord bruger man jo aldrig til noget - men burde man på en eller andet måde få den jordet ?

Mvh
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 13:40 #1
Er det en gammel/billig strømforsyning ?
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
27. november 2008 - 16:05 #2
nej, den er ikke så gammel endda, ca 2 år. Den hedder noget med North - mem dem var ikke dyr.
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 19:28 #3
Jeg kunne forestille mig den er ved at vise svaghedstegn pga manglende kvalitet..  altså strømforsyningen. Har du en anden du kan teste med ?
Avatar billede hat1 Nybegynder
27. november 2008 - 22:06 #4
Det har intet med jordforbindelsen at gøre. Nogle strømforsyninger af dårlig kvalitet brummer lidt (jvf. netfrekvensen), ja og det bliver være når man belaster strømforsyningen, f.eks. når du sætter flere diske på, intet mærkeligt ved det. Hvis ikke din ven kan leve med det skal han desværre ud og finde en anden strømforsyning.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
30. november 2008 - 15:03 #5
Men lyden kommer ikke fra strømforsyningen, nærmere fra kabinettet.

Vi prøvede at adskille strømforsyningen fra resten af computeren, for at finde ud af om det var den der gav lyden. Men det er ikke strømforsyningen i sig selv, men jeg tror måske stadig den er årsagen.

Og lyden kommer også selvom man stopper cpu blæseren.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
01. december 2008 - 20:39 #6
Vi skilte computeren fuldstændig ad, og støvsugede den, og da den så var samlet igen, var lyden forsvundet.

Så sådan var det.