Avatar billede per_f Novice
30. november 2008 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

cursor i et inputtextfelt

jeg har lavet en lille lommeregner. et input text felt og en knap der laver flere forskellige udregninger.
simpelt og effektivt begynder jeg;

-  beregn_btn.onRelease = function() {

hvorefter al matematikken følger.
Hvordan sætter jeg min "Enter" knap til også at lave udregningerne. således at man både kan trykke "enter" på keyboardet og trykke på "beregn_btn" knappen...

et bonus spørgsmål;
hvordan gør man, så input feltet er "aktivt" fra start. så man ikke behøver at køre musen op i feltet og trykke, men kan indtaste sine tal med det samme?
Avatar billede sun Nybegynder
09. december 2008 - 12:56 #1
//var focus_ta:mx.controls.TextArea;
my_mc.onRelease = function() {};
my_btn.onRelease = function() {};

var keyListener:Object = new Object();
keyListener.onKeyDown = function() {
    if (Key.isDown(Key.ENTER)) {
//din funtion
    trace("ENTER DOWN")
    }
};
Key.addListener(keyListener);

// myinput er navet på dit text felt
Selection.setFocus("myinput")
Avatar billede sun Nybegynder
09. december 2008 - 12:58 #2
Ups kom til at trykke send før tid-

Denne kode skulle gøre det, dog kan det være du skal lave noget mere hvis den skal bruges i en bowerser.

Den rigtig kode:

var keyListener:Object = new Object();
keyListener.onKeyDown = function() {
    if (Key.isDown(Key.ENTER)) {
//din funtion skrv den her
    trace("ENTER DOWN")
    }
};
Key.addListener(keyListener);

// myinput er navet på dit text felt
Selection.setFocus("myinput")
Avatar billede per_f Novice
09. december 2008 - 14:06 #3
hmm....selection.setfocus virker. men min enter knap virker ikke...
Avatar billede sun Nybegynder
09. december 2008 - 14:20 #4
Det er fordi du tester i flash.
In the test environment, the ENTER key won't be detected unless you select "Control -Disable Keyboard Shortcuts" as the docs describe. However, the keyUp event with Enter still does not work unless you publish the SWF and run it independently
Avatar billede per_f Novice
10. december 2008 - 10:45 #5
high end, det virker når jeg disabler keyboard shortcuts:-).

du skal ha point, så send lige et eller andet svar:-)

nu havde jeg selv en IF command i min function, så den nye IF (key...) giver en syntax error.
Avatar billede sun Nybegynder
10. december 2008 - 12:47 #6
Svar, syntax error lyder som du har sat den ind et forkert sted, ellers post kode her hvis du ikke lige kan finde ud af det selv.