Avatar billede brytcher Nybegynder
30. november 2008 - 16:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk siger "fuld", men er det ikke?

Har en (ældre) WD ekstern harddisk på 250GB. Der ligger knap 38GB på den nu. Forsøger at lægge ca 8GB over og får besked om at der ikke er plads! Har lavet en diskoprydning og defragmentering - uden at det hjalp.

Nogen der har et forslag til om det kan fixes? Ville jo helst slippe for at købe ny ekstern harddisk.

Mvh
Bjarne
30. november 2008 - 17:12 #1
Snakker vi om én fil på ~8Gb ?
30. november 2008 - 17:13 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. november 2008 - 17:52 #3
Hvis 250 GB drevet kører fat32 kan du ikke lægge filer over 4 GB på det. Kommandoen convert kan konvertere filsystemet til ntfs der tillader større filer. Jeg kan desværre ikke erindre hvad max. er under ntfs, men du rammer den garanteret ikke lige med det samme.
30. november 2008 - 18:16 #4
(Det er nemlig det jeg har i tankerne *S* derfor ->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314097 )
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. november 2008 - 18:49 #5
==> karise_larry Det regnede jeg også med. Jeg ville bare se om jeg kunne komme dig i forkøbet. :)
30. november 2008 - 19:08 #6
*S* La' os få <brytcher> på banen igen ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. november 2008 - 19:13 #7
Tilføjelse: På en disk/partition formateret i NTFS formatet, kan der lagres uendeligt store filer. ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. november 2008 - 19:22 #8
Det kunne også være en klassisk fejl, hvor der af en eller anden grund kun er blevet taget en del af HELE disken i brug (allokeret). Det problem kan klares gennem Windows egen diskhåndtering.
Avatar billede brytcher Nybegynder
02. december 2008 - 12:55 #9
Hej,

Og undskyld at jeg ikke har fået checket svar. Fornemt med så hurtig reaktion!
Ja, det er én iso-fil på ca 8,5GB. Jeg kikker på linket snarest - er på job og har ikke lige tid nu....:-)

Jeg har ingen idé om drevet kører fat32, men det er måske ældre harddisks, der gør det?

Mvh
Bjarne
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 13:00 #10
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/

Lidt om hvordan tingene fungerer på eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2008 - 13:07 #11
ups det var det forkerte link jeg sendte dig. Her er det rigrtige

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede brytcher Nybegynder
02. december 2008 - 13:13 #12
Takker....:-)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. december 2008 - 16:22 #13
Det er ikke drevets alder der afgør hvilken fat type der køres med, men da det angiveligt er en ældre sag kan det godt hænge sammen. Windows før Win2000 kørte fat (32) hvor imod der stod ntfs fra 2000 og fremefter. Jeg mener svagt at kunne erindre at have kørt XP med fat32, men den mulighed forsvandt da jeg fik større drev. Hvor grænsen er fortaber sig i glemselens tåger. Sux gettin' old.
Avatar billede brytcher Nybegynder
04. december 2008 - 21:06 #14
Det kniber med tiden til lige at checke den mulighed I omtaler. Jeg får kikket på det på et tidspunkt og takker mange gange for hjælpen. Jeg har foreløbig lagt filen på min  PC's harddisk, så jeg klarer den med det indtil videre.....

Og så skal jeg se om jeg kan finde ud af det med points....:-)

Mvh
Bjarne
Avatar billede brytcher Nybegynder
12. januar 2009 - 10:36 #15
Hottadpole - kan du give et kort svar, så jeg kan give point?

Mvh
Bjarne
Avatar billede hottadpole Nybegynder
12. januar 2009 - 11:34 #16
Kort svar. :)