Avatar billede lekruse Nybegynder
28. juni 2001 - 22:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pagefile.sys for lille størrelse.

Hej

Har lige sat en win2000 server op idag, men den meldte pludselig her sidst på dagen under en genstart, at pagefile,sys ikke var indstillet, og at windows satte den til en størrelse på 20Mb. Jeg gik selvføgelig derefter ind og satte den det som windwos selv foreslog (noget med 1 Gb), valgte \"SET\" og ligemeget hjælpe det. Rent fysisk findes der ikke nogle spor af pagefile.sys på systemet. Nogle som har oplevet det samme - og løst det?

Jeg er villig til at kaste op til 500 point til den med den rette løsning.
Avatar billede lekruse Nybegynder
28. juni 2001 - 22:35 #1
Ups var lidt for hurtig ude med det spørgsmål. Fandt svaret hos microsoft. Fejlmeddelsen har ingen betydning, og kan tages bort ved at ændre arkivbitten på filen. (håber det passer)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 22:40 #2
Så må du bare gi\' dig selv pointene og lukke for spørgsmålet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. juni 2001 - 14:21 #3
\"(håber det passer)\" - virker det?
Avatar billede lekruse Nybegynder
29. juni 2001 - 17:07 #4
Nej det gjorde det ikke, havde sikker gjort det hvis \"pagefile.sys\" fantes på disken.

Kan man bare selv oprette en tom fil, og kalde den pagefile.sys. Win2000 vil åbenbart ikke oprette den selv!
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. juni 2001 - 17:19 #5
Filen findes også .. du har bare ikke visning for system og skjulte filer!

Windows kan IKKE leve uden den fil - hvis den ikke er der, så opretter den én.
Avatar billede lekruse Nybegynder
29. juni 2001 - 17:48 #6
Jeg har checket at jeg har visning af skjuldte filer og mapper. Jeg har søgt på alle drev - den findes ikke!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 18:41 #7
lekruse> Så er miraklet sket, du har fundet de vises sten.
Avatar billede lekruse Nybegynder
29. juni 2001 - 18:44 #8
Jammen du er da velkommen her i Gøteborg, og med selvsyn se det ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 19:37 #9
Det er nogle år siden jeg var i Gøteborg hos Hasselblad!
Avatar billede lekruse Nybegynder
30. august 2001 - 21:13 #10
Kan afhjælpes ved at være sikker på at systemmet har fuld rettighed til det drev hvor pagefile.sys ligger! Phyy det tog sku noget tid finde den fejl, havde jo ikke tænkt på det når det ikke er en selv om har installeret skidtet!