Avatar billede minus Nybegynder
01. december 2008 - 15:10 Der er 6 kommentarer

Opdater en div (eller lign) automatisk

Hej eksperter,

Jeg ville kort høre om man kan få en div eller noget lignende af en art, hvor man har et (random) billede, til at opdatere hvert 5-10. sekundt?

Jeg ved ikke helt og javascript er det korrekte forum, så sig endelig til :)

Hvis det er muligt, hvordan gør man så?

Takker på forhånd
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. december 2008 - 15:11 #1
Avatar billede minus Nybegynder
01. december 2008 - 16:53 #2
mcgoat --> Det var ikke helt det jeg søgte :( Jeg søger mere et stykke kode, der opdaterer et område af siden hvert x. skund.
Avatar billede minus Nybegynder
01. december 2008 - 16:53 #3
ved "område" mener jeg en div eller noget lignende. vil helst undgå frames og lignende.
Avatar billede zurekk Nybegynder
01. december 2008 - 17:27 #4
Du kan prøve, at kigge på "setTimeout();".
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2008 - 02:14 #5
<ole>

"mcgoat --> Det var ikke helt det jeg søgte :( Jeg søger mere et stykke kode, der opdaterer et område af siden hvert x. skund." >> Jamen, det er da præcist, hvad det gør  =)

I stedet for, vi finder en hel masse af det, du spørger om, men åbenbart alligevel ikke ønsker - må du nok forklare, hvad det er, du ønsker  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede minus Nybegynder
02. december 2008 - 12:45 #6
Ja okay, jeg kan se jeg har været for hurtig til at formulere mig.

Jeg prøver noget andet istedet så :)

Jeg har følgende kode, som viser forskellige divs ved klik på næste/forrige:
http://peecee.dk/upload/download/142857

Kan man lave om på javascriptet således at den viser en tilfældig div (blandt dem i koden) hvert 5. sekund?