Avatar billede otis Nybegynder
02. december 2008 - 00:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google maps: element not null

Hej!

Jeg sidder og laver en søgning, over nærmeste frisør, og det fungerer upåklageligt i min firefoxbrowser, men når det kommer til Internet Explorer, får jeg en fejlmelding om fejl på linie 46: 'documentElement' is null or not an object. Og siden JS ikke er min stærke side, spørger jeg om hjælp herinde.

Linie 46 er:
var markers = xml.documentElement.getElementsByTagName('marker');
Men det er nok nemmere at se det i kontekst fra hjemmesiden, så den her: http://firma.o-piz.dk/kort/frisor.htm

Jeg håber I kan hjælpe så det bliver IE kompatibelt.:-)

O.
Avatar billede zips Juniormester
02. december 2008 - 01:00 #1
Avatar billede otis Nybegynder
02. december 2008 - 01:11 #2
zips, ja det ved jeg godt, og de ting blir også rettet :-)

Jeg sidder og arbejder med filerne lidt nu, og jeg kan se, at når jeg requester et output fra databasen, får vi fejlen. Hvis filen er statisk, forekommer der ikke en IE fejl.

http://firma.o-piz.dk/kort/ex.xml statisk
http://firma.o-piz.dk/kort/frisor_xml.php?lat=56&lng=110&radius=42000000 dynamisk
Avatar billede zips Juniormester
02. december 2008 - 01:27 #3
Pt får jeg ikke nogen fejl i IE6 som jeg se din side med.

Før var den der, har du fundet fejlen?
Avatar billede otis Nybegynder
02. december 2008 - 01:31 #4
Jeg prøvede at lege lidt med outputtet, så fejlen ligger i xml outputtet, som tidligere frygtet. Det virker åbenbart godt nok nu. Tak fordi du henviste mig til validatoren :-)
Avatar billede otis Nybegynder
02. december 2008 - 01:31 #5
boing
Avatar billede olebole Juniormester
02. december 2008 - 02:06 #6
<ole>

Du laver også en fejl, der uden tvivl vil give problemer med skandinaviske tegn før eller siden:

Du har ikke overensstemmelse mellem den Content-Type meta, du sætter - og den Content-Type header, serveren sætter. Den ene påstår tegnsættet er utf-8, mens den anden siger iso-8859-1  =)

/mvh
</bole>