Avatar billede mikisoq Nybegynder
02. december 2008 - 02:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA Excel - InputBox flere input

Kan man på en eller anden måde lave en InputBox til flere værdier i samme boks?

Jeg skal bruge en InputBox, hvor det er muligt at indtaste en tidsramme der er mellem to datoer Fx sådan:

Du skal indtaste startdato (dd-mm-yyyy) og slutdato (dd-mm-yyyy)

Er det overhovedet muligt, og i så fald hvordan?

Jeg er med på at en enkelt dato kan indtastes sådan:

Start = InputBox("Du skal indtaste startdato som dette: 01-01-2008", "Tidsinterval", "01-01-2008")

På forhånd mange tak :-)
Avatar billede kabbak Professor
02. december 2008 - 08:10 #1
Du kan bruge Split, til at få de 3 værdier skilt ad.

StartDato = Split(start,",")(0)
Tidsinterval = Split(start,",")(1)
slutdato = Split(start,",")(2)
Avatar billede mikisoq Nybegynder
02. december 2008 - 20:19 #2
Jeg forstår ikke hvordan jeg bruger det i en InputBox er det muligt du kan eksemplificere dette?

På forhånd mange tak :-)
Avatar billede kabbak Professor
02. december 2008 - 22:12 #3
Du adskiller, de 2 datoer med et komma

Dim Start As String, StartDato As Date, SlutDato As Date
Start = InputBox("Du skal indtaste startdato og slutdato som dette: 01-01-2008,30-10-2008", "Tidsinterval", "01-01-2008")

StartDato = Split(Start, ",")(0)
SlutDato = Split(Start, ",")(1)
Avatar billede mikisoq Nybegynder
06. december 2008 - 10:40 #4
Hej Kabbak,

Du skal have mange tak for hjælpen. Jeg havde forestillet mig to tomme rum til indtastning af input, men jeg må efterhånden sande at man ikke kan bruge den løsning.

Du må udbede dig dine points som tak for hjælpen ;-)
Avatar billede kabbak Professor
06. december 2008 - 21:12 #5
et svar ;-))

Nej man kan ikke proppe to felter ind i en inputbox, så skal man bruge en Userform.
Avatar billede mikisoq Nybegynder
06. december 2008 - 21:36 #6
Ja, det er også det jeg er nårt frem til. Egentlig underligt man ikke kan det, men det må jeg acceptere som det er :-)

Du skal i alle tilfælde have mange tak for hjælpen!