Avatar billede maledictine Nybegynder
09. december 2008 - 21:56 Der er 6 kommentarer

tilfældige "services has stopped working"

Jeg sidder i en skidt situation.
Først startede det hele med små fejl i world of warcraft, som jeg så troede kunne være ram relateret. Fint de er så skiftet nu, men den lavede stadig noget ged. Så fik jeg at vide der var noget galt med mit gfx kort som var et gforce 8600gts, godt. Det er så skiftet nu til et 9800gt.
Jeg har så prøvet at installere vista og får blå skærm under installationen, men fik dog installeret langt om længe.
Nu inde i vista siger den at ting som f.eks License service has stopped working, blandt andre ting, det er stortset ligemeget hvad så er det holdt op med at virke. Plus lige pludselig kan den finde på at give mig besked på at om under et minut så logger den mig af.

Er der nogen der kan hjælpe mig med en evt. løsning?
Kan det være min vista skive den er gal med? eller ?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. december 2008 - 22:12 #1
Var der vista på den før du begyndte at skifte hardware ud?
Er det en bærbar siden den vil logge dig ud?

Hvis det nogle systemfiler der er noget galt med,kan det repareres sådan her.

1. Åben en kommandoprompt kørt som administrator (start\alle programmer\tilbehør\højreklik kommandoprompt og vælg kør som administrator)
2. Skriv: SFC.exe /Scannow
3. ENTER
4. Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
5. Genstart computeren, hvis du bliver anvist om dette.
Avatar billede maledictine Nybegynder
09. december 2008 - 23:00 #2
der var vista på før ja. Og det er en alm. stationær. Men jeg prøver lige at installere igen og hvis jeg støder på de fejl vil jeg lige teste om den løsning du skriver her kan hjælpe det. Vender tilbage hurtigst muligt :)
Avatar billede maledictine Nybegynder
09. december 2008 - 23:44 #3
hvad kan der være galt hvis jeg får blå skærm under installation af vista ?
Avatar billede mireigi Novice
10. december 2008 - 00:19 #4
Blå skærm under installation kan være mange ting. Gør følgende:
1. Installér forfra
2. Under installationen, vælg da at formatere harddisken som NTFS, vælg IKKE "NTFS (Hurtig)"

Kommer der blå skærm igen, så skriv fejlkoden ned (starter typisk med Ax0000000 eller lignende), og genstart installationen, gerne på/med en anden fysisk harddisk (ikke en partition på samme harddisk). Kommer der fejlkode, så skriv den ned igen.

Hvis intet af det virker, så prøv at pille en ramblok ud, og start installationen forfra. Det bliver du så ved med indtil du har haft samtlige ramblokke ude hver for sig. Skriv stadig fejlkoden ned hvis den kommer.

Til sidst kan du prøve at pille ram ud indtil du er under 4Gb totalt for ram + grafikkort, og skriv også fejlkoden ned her hvis der kommer en.

Hvis intet af alt dette hjælper, skriver du fejlkoderne herinde, samt i hvilke scenarier de opstod (fx ramblok 2 pillet ud; 1,3 og 4 sidder i). Du kan også selv prøve at søge på google efter "vista install:" + første del af fejlkoden (fx Ax00000001), så din søgning ser således ud:
vista install: Ax00000001

Du kan selvfølgelig også løbende søge efter fejlkoderne, da det kan hjælpe dig med at spore problemets årsag.
Avatar billede maledictine Nybegynder
13. december 2008 - 12:29 #5
det kan ikke være rigtigt at den bliver ved med det. Jeg har sågar fået nyt bundkort nu. og når den ender med at have installeret vist apå 99% så kommer der en blå skærm.
Avatar billede mireigi Novice
13. december 2008 - 14:45 #6
Har du prøvet det jeg foreslog?