Avatar billede benner Nybegynder
17. december 2008 - 08:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flyt menu linie i PhotoShop CS4

Hej Eksperter

Med Adobe Creative Suite 4, har udseendet fået en kraftig overhaling. Hvilket betyder at den normale titellinie nu bliver udnyttet.

Der er blot ikke konsistens imellem PhotoShop og InDesign, med hvor selve menu er placeret. I PhotpShop er der øverst knappen Ps efterfulgt af menuen "file - edit ... help" og til sidste nogle funktions knapper.
I InDesign startes med knappen Id efterfulgt af nogle forskellige funktions knapper. Først nedenunder kommer selve menu linien "file - edit ... help".

Kan man i PhotoShop flytte menuen ned, så det ligner den måde det ser ud i InDesign?
Umiddelbart er der ikke noget jeg kan trække i for at flytte den, og højreklik har heller ikke en funktion i PSs toolbar.

Hvad har jeg overset?
Avatar billede prodic Mester
17. december 2008 - 08:45 #1
Har du lavet en reset af din preference-fil?

Umiddelbart er mine versioner af Photoshop & InDesign's interface bygget ens op i deres default indstillinger.
Avatar billede benner Nybegynder
17. december 2008 - 09:29 #2
Hvad er default placeringen af menuen?
Forskellen skyldes formentlig at installationen er en CS1 opgraderet til CS3.3 og så videre til CD4.
Risikerer jeg ikke at miste andre opsætningsting ved at resette preference-filen, og hvordan gør jeg det?
Avatar billede prodic Mester
17. december 2008 - 10:00 #3
Default placeringen i begge programmer er øverst, hvilket svarer til hvordan dit Photoshop ser ud.

Det er ikke utænkteligt at en opgradering ovenpå en eksisterende opgradering kan foresage lidt problemer.
Vil da anbefale dig at køre en ren installation af CS4 i stedet for.

Hvis du nulstiller preference-filen, så vil du miste placeringen af paletter, swatches, brushes, colorsettings, pdf-settings og lign. ja.
Du starter så at sige helt forfra.
Avatar billede benner Nybegynder
16. januar 2009 - 13:23 #4
Lukker