Avatar billede mikisoq Nybegynder
17. december 2008 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA - Hurtig hjælp søges

Sidder med en opgave hvor jeg skal opstille en afstandsmatrice ud fra data hentet fra en ekstern excelfil, hvor dataene står i tre kolonner (by, x-koordinat, y-koordinat).

Antallet af byer kan variere fra fil til fil der skal behandles.

Første by i hvert ark der skal anvendes starter i A10 første x-koordinat derfor i B10 og første y-koordinat derfor i C10.

Ud fra dette skal de indsættes i en formel og efterfølgende sættes ind i en afstandsmatrice. Formlen er således:

Afstand = √((X2-X1)^2 + (Y2-Y1)^2)

Det er så afstandene der skal indsættes i matricen.

Håber der er nogen der hurtigt kan komme med et bud på dette.

På forhånd rigtig mange tak :-)
Avatar billede mikisoq Nybegynder
17. december 2008 - 17:32 #1
Kan se den ikke kan acceptere tegnet, men √ betyder kvardratrod. Kvadratroden skal dække hele området i formlen.
17. december 2008 - 19:21 #2
Kan du ikke gøre noget alla dette her
=SQRT(((Sheet1!C10-Sheet1!B10)^2+(Sheet2!C10-Sheet2!B10)^2))

_Måske_ hedder SQRT - KROD i den danske udgave
Avatar billede mikisoq Nybegynder
17. december 2008 - 19:59 #3
Måske jeg ikke har udtrykt mig klart nok, men problemstillingen ligger i at lave koden i VBA, der skal anvende den indhentede fil.

Jeg har en idé om at det er noget i retning af:

For j = i + 1 To Ncities . Cells(i, j) = Int (Rnd * 100) + 1
Next

men det er der hvor der står Rnd jeg skal have sat noget ind. Har en idé om at det må være noget med en with-sætning men ved det ikke præsist....
17. december 2008 - 20:53 #4
du må gerne sende mig et excel ark, som jeg kan kigge på - det er vist nemmere - kig min bruger info for email.
18. december 2008 - 14:16 #5
Jeg hjælper ikke her - eksamensopgave.
Avatar billede mikisoq Nybegynder
18. december 2008 - 16:00 #6
Lukker