Avatar billede mikisoq Nybegynder
18. december 2008 - 15:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VBA - Kopier fra ark

Har problemer med en kode der ikke vil fungere for mig:

With ActiveWorkbook
    .Sheets(1).UsedRange.Copy Destination:=ThisWorkbook.Sheets(2).Range("A1")
    End With

Jeg skal kopiere hele indholdet af det åbne ark til det ark som VBA-koden ligger i.

Nogle bud på hvad jeg gør forkert?
Avatar billede jkrons Professor
18. december 2008 - 15:59 #1
Hos mig virker det upåklageligt, så kan du ikek lige forklare, hvad der er, der ikek fungerer hos dig?
Avatar billede mikisoq Nybegynder
18. december 2008 - 16:13 #2
Må indrømme jeg heller ikke forstår, hvorfor det ikke vil virke. Min kode er således:

Private Function IndlasTSP() As String

    Dim Fil As Variant

            Fil = Application.GetOpenFilename(Filefilter:="TSP (*.tsp), *.tsp", _
          Title:="Vælg den fil, der skal indlæses")

          If Fil = "" Or Fil = False Then
          IndlasTSP = ""
        MsgBox "Programmet afbrydes, da der ikke blev valgt en fil!", _
        vbOKOnly + vbCritical, "Programmet afbrydes"
          Else
          IndlasTSP = Fil
    End If

    Workbooks.Open Filename:=Fil, Format:=3

    With ActiveWorkbook
    .Sheets(1).UsedRange.Copy Destination:=ThisWorkbook.Sheets(2).Range("A1")
    End With

End Function
Avatar billede mikisoq Nybegynder
18. december 2008 - 16:14 #3
Kan i den forbindelse heller ikke forstå hvorfor den fil der bliver indlæst navngiver det nye ark i både faneblad og filtitel.
Avatar billede jkrons Professor
18. december 2008 - 21:24 #4
Hvad er det, som ikke fungerer?
Avatar billede mikisoq Nybegynder
18. december 2008 - 21:56 #5
Det er den nederste del, hvor koden stopper når jeg forsøger at køre den. Altså fra With af.
Avatar billede jkrons Professor
18. december 2008 - 22:27 #6
Hvad eren tsp fil? Muligvis understøtter denne filtype ikke

With ActiveWorkbook

Din kode virker perfekt hos mig, hvis jeg åbner en xls fil.
Avatar billede mikisoq Nybegynder
18. december 2008 - 23:20 #7
Tsp svarer til en txt fil. Men det er ikke formatet af filen der er vigtig.

Det undrer mig at det virker hos dig... Forstår nemlig ikke at den ikke virker hos mig...
Avatar billede webcreator Nybegynder
18. december 2008 - 23:29 #8
Hej.

Det er ikke tilstrækkeligt at du fortæller, at "koden ikke virker". Fortæl helt præcist hvad der sker. På hvilken linje opstår der fejl, og hvad er fejlmeddelelsen?
Læg evt. din .xlsm fil online, så andre kan downloade den og køre koden
Avatar billede mikisoq Nybegynder
18. december 2008 - 23:54 #9
Faktisk har jeg lige fået det til at fungere. Problemet lå i at jeg havde det i en sub jeg havde kaldt function, fordi jeg benyttede modularisering. Nu har jeg samlet det hele i én sub og nu fungerer det.

MANGE tak for hjælpen med dette spørgsmål!

jkrons vil du udbede dig et svar, så du kan få points. Du skal have tak for din tid og dine forsøg.
Avatar billede jkrons Professor
19. december 2008 - 10:56 #10
Et svar :-)