Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. december 2008 - 19:05 Der er 13 kommentarer

Skal ha en super bærbar

Hey jeg sidder og kigger lidt rundt på edb priser og sdåan lidt rundt omkring.. også herinde.. men kan ikk rigtig finde ud af hva for en processor jeg skal vælge til den.. der er kommet så mange nye af alt muligt:p må desværre indrømme jeg føler mig lidt uvidende på det her område:p

ved centrino skulle være go fordi den udvikler mindre varme og bruger mindre strøm.. men er sådan set ligeglad med hva den bruger og udvikler :p bare den gir mig power ! xD hehe.. skal kunne bruge den til stort set alt..

de der amd dual core procesorer tror jeg ikk man skal satse på?? har hørt noget om at de ikk skulle være så gode men ville godt ha nogle real facts at tage stilling til:p

har også problemer med at vælge skærm.. LED skulle være det sidste nye men det er vidst ikk så udviklet endnu?? ved ikk helt hva jeg skulle tage. LED, LCD eller Plasma.

også lige en sidste ting:p er det lige så let at udskifte dele (graffikort mainboard osv.) i en bærbar som i en stationær??
Håber i kan hjælpe:) det plejer i at være så gode til herinde:) på forhånd tak
Avatar billede zesus Praktikant
25. december 2008 - 19:41 #1
Intel Core 2Quad Q9400 2.6GHz
Intel Core i7-920 2.6GHz
den sidste er den nye fra intet.
jeg kører selv med intet processor og er yderst tilfreds.

men hvis du skal have et tip til en amd kommer den her:
Amd Phenom quad 9950 2.6 ghz  AM2 S-940

Det er mærkerne. Hvis de er for dyere kan du jo fx tage en i7 med 2.0 ghz istedet:)
Avatar billede zesus Praktikant
25. december 2008 - 19:46 #2
ups! de sidste svar kommer her:
hvis det er en gamer pc så skal du gå efter den størrelse du vil ha altså tommer ( " ) og efter hvor hurtigt den er. Dette er beskrevet i ms (milli-sekunder) 5 eller lavere anbefaler jeg :)

og nej bærbar er mere vandskeligt at udskifte synes jeg:).. alt er jo så lille og går nemmere i stykker. Jeg har både stationær og bærbar og bruger 90% min stationær.. men helt op til dig.. Hvis du ikke helt har forstand på at skifte ting i en pc vil jeg nok vælge fcomputer.dk så samler de den for dig, men du kan selv vælge de ting der skal i:)
Avatar billede kondicykel Nybegynder
25. december 2008 - 20:18 #3
hmm okay. skal bruge den til lidt af hvert.. også en del film/billed redigering.

kan ikk finde den der intel core 2Quad Q9400 til bærbar?

har rigelig forstand på at skifte det ud i stationær og syntes også selv jeg har rimelig tjek på at fikse anlæg, og alle andre elektriske systemer:)

har bare fået at vide at det skulle være stort set umuligt at skifte dele ud i bærbar.. også fordi man næsten ikk kan få fat på løsedele nogle steder?? ved ikk men får nok heller ikk brug for at skifte det ud lige pt:) så skulle det da lige være graffikortet..

har siddet og kigget på dual core.. men self skal jeg da ha en quad.. havde jeg ikk lige tænkt på:) må også være rimelig nyt.

okay vil jeg ha i baghovedet når jeg kigger på en bærbar 5milisek eller mindre:) men går samtidig også op i om det er gode farver og sådan.. :)
går ikk så meget op i pris bare det ikk blir meget mer end 15kilo :)
Avatar billede alias63 Nybegynder
26. december 2008 - 11:27 #4
Kik på DELLs hjemmeside, XPS M 1730 serien, som kan config. efter ønske og penge pung.
Største processor er en Intel® Core™ 2 Duo-processor T9500 (2,60 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache, som p.t. burde være rigeligt til afvikling af de fleste spil.
Prisen løber dog hurtigt over kr. 20.000,- om du vil have de største processorer til en bærbar.
Er du seriøs "gamer", vil jeg dog anbefale dig en stationær, meget større udvalg af processorer, ram - grafikkort mm. til den ultimative PC. Lykke til.
Avatar billede alias63 Nybegynder
26. december 2008 - 11:31 #5
PS/ Udskifte dele på en bærbar er IKKE noget jeg vil anbefale. RAM og harddiske kan gøres uden de store problem...men grafik, motherboard mm. vil jeg ikke begive mig ud i.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
27. december 2008 - 12:41 #6
så intels duel core 2 er en quad core?:S
så kan jeg bedre forstå jeg ikk kan finde den de kalder quadcore:) xD

det er som sådan et kun til spil. bruger den også  meget til arbejdet:)
og det er ikk mails:P

har haft stationær de sidste 15 år eller sådan:p
problemet et med stationær.. dem skal jeg ha 2 af:P for skal ha en på arbejdet og en hjemme.. bærbaren er meget lettere:)
Avatar billede alias63 Nybegynder
31. december 2008 - 12:44 #7
Tag en kik på denne, m. HDMI, BlueRay, 4 GB DDR2 800, Core2Duo 8600. En rigtig lækker maskine. https://www.sonystyle-europe.com/SonyStyle/b2c/productdetail/(xcm=PCM_b2ccrmstandard&layout=15_114_61_48_115_119&uiarea=2&Z_CONTEXT_RECOMM_TYPE=recommendations&ctype=areaDetails&carea=%24ROOT)/.do?productguid=4874E4D2B24301C3E10080002BC29B864863B25A901E0091E10080002BC29B72&productarea=4874E4D2B24301C3E10080002BC29B86&scenario=recommendations&detailScenario=recommendations&forward=showcua&bc_search=rhome
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2008 - 12:50 #8
Avatar billede alias63 Nybegynder
31. december 2008 - 12:51 #9
Sony burde være et meget god bud på en bærbar, de produserer nogle af de bedste LCD TV skærm, førende BlueRay afspiller, digitale kameraer af bedste kvalitet, mm. Du burde bestemt tage denne med i din betragtning.
Avatar billede kondicykel Nybegynder
05. januar 2009 - 15:23 #10
det er alt sammen nogle lækre maskiner.
men spørgsmålet er om jeg ikk lige burde vente lidt.. intil solid state harddrive blir lidt billigere :)

ehm^^ ja et sidste spørgsmål så der points:P duel core 2 er = quadcore ? (4 kerner)
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2009 - 17:42 #11
http://www.intel.com/products/processor/core2quad/index.htm

Tror der går en rum tid inden SS harddiske bliver betydeligere billigere :)
Avatar billede alias63 Nybegynder
06. januar 2009 - 00:19 #12
Quadcore er en ny Intel processor, (Core 2 Quad)Den hurtigste af de tre er Core 2 Quad Q9550 på 2.83GHz med 12MB cache. Her efter er det Core 2 Quad Q9400 på 2.66GHz med 4MB cache og her efter Core 2 Quad Q8200 på 2.33GHz lige ledes med 4MB cache.
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2009 - 08:37 #13
Tja, det står nu beskrevet rimelig godt i linket 05/01-2009 17:42:07