Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
26. december 2008 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med nyt Grafikkort

Hej eksperter
Jeg gav min søn på 13 år et nyt grafikkort: XFX Geforce 9800gtx+ og en større Psu: Corsair 650W.  I julegave.
Haarware:
Kabinet: Antec 900
Cpu: AMD. Opteron 185 2.6 ghz.
Mb: Asus A8R-MVP
Ram: 2gb. Samsung
Da han spiller meget Call of Duty og det hakke engang imellem når der var gang i den (gamle GPU Geforce 7900gt og PSU chill 400w.)
Så spænding var stor da jeg i går skiftet de nye dele, men skuffesel var stor, da den ikke ville startede call of duty op, han kunne godt spille andre spil.
Jeg kørte en 3Dmark06 på 7900gt=4277 point og 9800gtx+=8523 point
Han snakker så med de andre i hans spille-team, og en af dem siger at han har prøvede det samme, med samme mb. Og gpu og han siger at mb. Er for gamlet? er det rigtigt?
Da han skulle spille kamp senere på dagen, satte jeg 7900gt tilbage i maskine, også så fik pc’er et flip, nu kan han slet ikke startede spille op, den siger noget med at den mangler en IWD fil i main mappen. Vi prøvede derfor at geninstallere spillet hvor den kom med en ny fejl. Nu går spillet i sort, vær gang man starter, det op. Og vi forstår, ikke hvorfor det ikke virker efter at have, geninstalleret spillet. Vi har også prøve at bruge gendannelse-punkt, det er lige meget hvad jeg gør så er der lukket!
Så jeg håber at i kan hjælpe os?
Hilsen en fortvivlet far.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. december 2008 - 20:18 #1
Huskede i at afinstallere driveren før i satte det nye kort i?
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
26. december 2008 - 23:08 #2
hej john stigers

ja det gjorde jeg.vi fik spillet igang på et tidspunkt,efter at jeg havde formatet c-drevet.Så under de forskelige opdateret og genstart så bad den om lydkort`s driver ( der sidder et creativkort 5.1 i )havde kørt 5.1 driver.jeg tog så bundkort-cd i og den fandt driveren.Så startede vi spillet op og det virket ( var kun lige inde i spillet for at gå ud  igen for at patche)og jeg havde kørt alle driver ind fra bundkortet!
så efter at spillet var opdatet,så vil spillet ikke startet igen.den går i sort-skærm og ender ud på skrivebordet,og vil du sende en meddelse til micsoft.
Så hvad pokker gør jeg,er godt nok løbet tør for gode ider!

hilsen jørgen
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
28. december 2008 - 12:02 #3
så har jeg fundet ud af det.Nå lydkortet sidder i pcer,så kan jeg ikke kører driver ind til lyd fra bundkort -cd.Og der for tager den heller ikke imod driver fra creativ-cd.
Så nu er der lyd på igen.Og angående Call of Duty 4 har jeg install. på c-drevet,selvom at jeg plejer at havde spil på D-drevet.
Så nu kører det med 7900gt-kortet,om et par dage vil jeg så prøve med 9800gtx+ og hvorfor jeg venter,fordi han skal spille kampe de næste par dage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2008 - 20:24 #4
dvs. bundkortet har onboard lyd i har glemt at slå fra?s
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
29. december 2008 - 13:36 #5
nej det havde jeg slået fra.Jeg havde formatet c-drevet,så skulle jeg kører alle driver ind fra de forskellige cd der følger med ens hardware.Og lydkortet sad i maskinen.Efter at jeg havde kørt bundkort-cd ind,kikkede jeg i enhedshåndtering og der var ikke nogle gule spørgsmål ved chipset og lyd.men hvis jeg prøvet at spille musik, så kunne den ikke,fordi der var/manglede lydmedia.
Og det samme med driver til geforce 7900gt.Ok tænkte jeg, så må han bare bruge lydkorte i mb. så jeg tager lydkortet ud af maskinen,starter op og maskinen finder straks lyd på mb.-kortet og beder om driver også kan jeg spille musik og den har også fundet grafikkortet 7900gt.
Sætter lydkortet igen,startet op og maskinen finder creativkort 5.1,kører driver ind og det hele virker nu.Min ejen pc,der kan jeg godt kørre mb.-cd ind uden de her problemer,så det der bare skulle værer 1 til 2 timers opgave bleve til 2½ dags hård arbejde.
Men efter Nytår sætter jeg 9800GTX+ i også er det spændene og se hvad der så sker?