07. januar 2009 - 09:12 Der er 2 kommentarer

Acer Travelmate 4230 BL50 - BIOS password reset ?

Hej Eksperter

En nytårsaften med masser af unge mennesker, og en bærbar computer som anlæg!, har bevirket at vores store knægt ikke kan bruge sin bærbar computer mere...

En af gæsterne har moret sig med at sætte et bios-password på pc'en :-(

Er der en måde til at få dette resat ?

Jeg har googlet en masse, og har fundet ud af at man burde kunne frakoble CMOS batteriet ca 30 minutter, og så er der en chance for at passwordet skulle være "glemt"

-men jeg kan ikek finde ud af at skille skidtet ad. Jeg er bange for at ødelægge den tynde plastic, så jeg tager ikke så hårdt.

Jeg har prøvet at fjerne alle de skruer der sidder i yderkanten af maskinen. Skulle det være nok ??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

-Jesper
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 09:29 #1
http://www.helgec.dk/password.html du skal læse det der står helt forneden i guiden
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2009 - 09:30 #2
Jeg mener iøvrigt at du kan cleare CMOS via et par jumpere der sidder under ramblokken, er dog ikke sikker