Avatar billede fizk Nybegynder
12. januar 2009 - 14:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med htaccess

Jeg har efterhåndet stirret mig gråøjet på det her...

<Files *_secure.php>
php_value include_path "/hsphere/local/home/esbenboye/dos4free.dk/"
php_value auto_prepend_file "validate.php"
</Files>

Godt, ideen er at alle filer der ender på _secure.php skal have included en top som ser efter om man er logget ind eller ej.
Som det er lige nu, er den meget statisk og filen skal ligge i roden.
Kan jeg mod'e filen så det er ligemeget om man er i en underfolder eller om man er i roden?
Avatar billede showsource Seniormester
13. januar 2009 - 00:42 #1
Har du kikket her ?
http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/core.html#files

Din auto prepend skal ha' den fulde disksti !
Avatar billede fizk Nybegynder
13. januar 2009 - 01:12 #2
Som det står der virker det fint nok. Jeg har pillet ved min include_path for at få den til at pege på samme sted som roden på mit webhotel.

Det er bare en lidt smartere løsning jeg er på jagt efter :)
Avatar billede fizk Nybegynder
13. januar 2009 - 10:00 #3
Ok, jeg har lavet det på en anden måde.
Jeg lægger bare en .htaccess ind i de foldere der skal tilpasses. For fremtidig reference er løsningen:

<Files *.php>
    php_value auto_prepend_file "dos4free.dk/sms/running_background/login.php"
</Files>

hvor stien er en absolut sti i forhold til roden af serveren.