Avatar billede mathildegoehler Nybegynder
13. januar 2009 - 13:34 Der er 12 kommentarer

Hvad skal der til for at jeg kan blive model?

Jeg er en pige på 16 år, jeg bor i Hjørring.
jeg har et rigtig stort ønske om at blive booket som model og blive professionel model. men spørgsmålet er om jeg har det der skal til? jeg er villig til at sende billeder, hvis det kan hjælpe.
Avatar billede sherlock Nybegynder
13. januar 2009 - 13:45 #1
http://www.eksperten.dk/info.phtml

"Kort fortalt er Eksperten.dk et online forum, hvor medlemmerne svarer på hinandens spørgsmål indenfor IT."

Men held og lykke :)
Avatar billede softspot Forsker
13. januar 2009 - 13:52 #2
Du kan starte med at søge efter et modelbureau på google. Her er f.eks. et: http://www.js-booking.dk

Men som sherlock pointerer, så er dette vist det forkerte forum :-)
Avatar billede mathildegoehler Nybegynder
13. januar 2009 - 14:00 #3
Nåe, det har jeg nok helt misforstået så :) jeg er også ny herinde, det var nemlig fordi jeg jeg læste et andet spørgsmål, med model.
men mange tak :)
Avatar billede locke Nybegynder
13. januar 2009 - 14:06 #4
Lidt it-relateret er del vel. De pynter så godt på it-messer :)
Avatar billede cpufan Juniormester
13. januar 2009 - 14:48 #5
hold dig langt væk fra sidegade -fotograferne, selvom de lokker med store karrierer.

Tag kontakt til de etablerede bureauer.
Start evt. indenfor noget statist-model, for at blive fortrolig med branchen.
Der bør vel være et par seriøse i Århus/Aalborg området.
Avatar billede mathildegoehler Nybegynder
13. januar 2009 - 15:35 #6
Okay :) det skal jeg nok. jeg har også været i kontakt med et modelbureau i Aarhus og et på Sjælland, men jeg bør nok bare have lidt mere tålmodighed :)
men rigtig mange tak for de gode råd :)
Avatar billede hoeks Nybegynder
14. januar 2009 - 08:58 #7
hold dig fra casa-blanca i Aarhus. De presser unge piger til at smide tøjet. Send evt nogle billeder til "Modelbureauet" i Aarhus. De er professionelle og behandler deres modeller ordentligt.
Avatar billede mathildegoehler Nybegynder
14. januar 2009 - 23:32 #8
Okay :) det jeg har haft kontakt med hedder vist nok "aarhus modelbooking" :)
Avatar billede computerlab Nybegynder
15. januar 2009 - 23:33 #9
Hvis du ikke har nogen professionelle billeder endnu, vil jeg foreslå dig at tage kontakt til en fotograf, der vil arbejde på "TFP" basis (Time For Print).

Det koster dig altså ikke noget, og du får billeder for din tid. Til gengæld kan fotografen bruge billederne i sit portfolio.

Jeg vil fraråde dig model bureauer, hvor du skal betale for at komme ind hos. Når du har nogen billeder du kan vise frem, kan du tilmelde dig hos "Model Mayhem", der er et online forum for modeller, fotografer, stylister etc.
http://www.modelmayhem.com

Mvh
Brian
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2009 - 10:57 #10
Gå på bibilioteket og lån denne:

68.8
Champagne, riskager & andre misforståelser / Anne P. & Tor Andersen ; illustrationer: Mikkel Henssel. - 1. udgave. - Kbh. : Politiken, 2008. - 95 sider : ill. i farver

Guide til dem, der ønsker at arbejde i modelbranchen. Forfatterne giver tips om alt fra setcard og booking til gode råd om træning og personlig pleje.
ISBN 978-87-567-8694-2 : hf. : kr. 169,00.

Ja eller køb den.

Den er lige udkommet, og jeg lånte den ved en fejl, fordi jeg troede det var en sjov bog, men som du kan læse af beskrivelsen handler den om at blive model.
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. januar 2009 - 11:53 #11
Jeg vil gerne kigge på de billeder du har nu, så kan jeg evt. give dig yderligere råd.

Du kan kontakte mig via kontaktformularen på min hjemmeside - www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. marts 2009 - 22:50 #12
Mathilde, husk at lukke spørgsmålet.

Mvh
Brian