Avatar billede hitchcock Praktikant
19. januar 2009 - 20:27 Der er 10 kommentarer

Tastaturet skriver forkert?

Hej eksperter...

Først, nej det er ikke fn+numlock der er på spil igen ;)

Jeg sidder med en kammerats computer som han er lidt træt af, og det kan jeg sgu godt forstå! Den har i lang tid nu ikke villet skrive hvis man trykker på tastaturet. Dog har jeg fundet frem til at følgende knapper kan noget:

h = sletter
mellemrum = virker
enter = virker
slet/tilbage = "skriver firkant"

Der er nok ca. 10 knapper der virker, v virker som om den sætter noget kopieret ind, da der kommer en masse firkanter...

Er der nogen af jer der har set det før? Min intuition siger mig jo at manden har spildt væske i skidtet, men det bliver blankt afvist af ham så det tror jeg naturligvis på!

Historien skal da også lige krydres lidt, for: Da jeg så indsatte windows xp cd'en og genstartede computeren ved hjælp af musen, starter den naturligvis op med installation. Og i den del hvor jeg skal slette den originale partition og oprette en ny, lige før den formaterer og installerer, ja der virker ALLE de knapper man skal bruge... Det være sig F8, F3, E, L og jeg ved sgu ikke hvad. Men ligeså snart den kommer til den næste installations-ting, hvor man skal vælge sprog og skrive brugernavn, så er den gal igen!

Håber der er nogen der har en ide om hvad der er galt.. Måske noget bios???

/Hitchcock
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2009 - 21:03 #1
PS2 el USB?
Avatar billede hitchcock Praktikant
19. januar 2009 - 21:20 #2
Det er en bærbar, men prøvede med eksternt tastatur via usb, der var det samme problem...
Avatar billede welcor Nybegynder
19. januar 2009 - 21:33 #3
Hmm..

ctrl-h er slet. Dette tyder på at ctrl-tasten bliver opfattet som "nede" hele tiden. Der er to måder, det kan ske på:
- reel hardware fejlfunktion (dette har du udelukket, med dine tests)
- en fejl i konfigurationen.

Denne side har mange løsningsforslag:
  http://answers.google.com/answers/threadview?id=729744
Lige fra "tryk begge control-tasterne ned samtidig" til "opgrader din bios på den og den maskine.
Avatar billede hitchcock Praktikant
19. januar 2009 - 21:45 #4
welcor:

Tror ikke det er ctrl tasten, har os prøvet de foreslag på den side du kom med.. Desværre var der intet der hjalp... Det er altså underligt, syns ikke jeg har set sådan noget før!
19. januar 2009 - 21:57 #5
For at dele mellem HARDWARE eller SOFTWARE problem ->

... er det også sådan i "DOS" og/eller BIOS ?
Forstået på den måde at hvis du opstarter PC'en UDEN at bruge din instalerede XP; eks. vha din XP CD eller anden bootbar medie... er det så samme problem ?
Avatar billede hitchcock Praktikant
19. januar 2009 - 22:06 #6
Det prøver jeg lige med det samme! Vender stærkt tilbage :)
Avatar billede hitchcock Praktikant
19. januar 2009 - 22:16 #7
Det må være software, for i bios fungerer den ok. Installerer lige windows færdig og prøver i dos, for kan vist ikke starte den i dos udenom windows?!
Avatar billede perj Nybegynder
20. januar 2009 - 00:01 #8
Hent dette glimrende stykke værktøj til at teste dit tastatur: passmark.com
Køb evt. nyt tastatur her: http://www.keyboardx.dk/shop.aspx?id=V022322AK1&mid=15762
PS: Min erfaring er, at folk ikke altid indrømmer, at der er spildt et eller andet. Sidst jeg havde en var der spilt et glas kærnemælk, og det kunne ikke skjules.;-)
Avatar billede perj Nybegynder
20. januar 2009 - 00:02 #9
Avatar billede hitchcock Praktikant
20. januar 2009 - 17:27 #10
Jeg prøver lige, tak for hjælpen :)