Avatar billede juicesworld Nybegynder
21. januar 2009 - 10:58 Der er 2 kommentarer

Aspire 8930g

Jeg har for et stykke tid siden anskaffet mig en Aspire 8930G med 4GB ram og et Geforce 9600 512 MB GT i, som jo opfører sig ganske fint taget i betragtning af det er en bærbar. Delvist også fordi jeg har lagt Vista Ultimate 64-Bit ind på den. (og fjernet det meste af acers software, som jo ofte bare er i vejen og ressourcekrævende, dvs. alle bærbar fabrikanters software efter min erfaring :)
Det eneste der irriterer mig er at Acer aldrig opgraderer deres grafikkortdrivere, jeg ved man kan finde tweakede drivere men jeg har virkelig ingen idé om at hvor jeg skal finde den bedste 64-bit driver til lige netop mit GFX kort, nogen der har nogen forslag eller direkte links. (jeg har fået links til tweak sider men kan aldrig finde noget ordentligt, så et direkte link til en rigtig driver ville være prima ! )

Udover dette hvis i har andre tip/erfaringer med denne maskine vil jeg da også med glæde høre på dem :)
Avatar billede john.doe Nybegynder
21. januar 2009 - 13:18 #1
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
21. januar 2009 - 21:17 #2
Så vidt jeg ved er nVidia netop begyndt at udgive drive til netop 9600M GT.

Læs mere her: http://www.nvidia.com/object/notebook_drivers.html

Jeg har faktisk testet lidt og mens standard-drivere giver ca. 1800 3dmark vantage så gav en modificeret fra nettet faktisk en mindre score - selvom driveren var nyere. Men med nvidias officielle driver røg scoren op på 1900 point. Så man skal lige være lidt varsom.

(jeg har i øvrigt samme 8930G med en opdateret driver, lækker maskine)