Avatar billede webname Nybegynder
21. januar 2009 - 14:59 Der er 4 kommentarer

Script med kopiering fra MSSQL til MySQL

Hej Alle,

Jeg skal have kopieret data fra MSSQL til MySQL, hvordan gør jeg dette i ASP?

Jeg kunne forestille mig noget med en while der kører mulighederne igennem  i MSSQL og i den while indsætter det i MySQL.

Og så til hvordan, jeg har allerede en forbindelse til MSSQL som fungere og kan trække data ud. Så mit spørgsmål går ud på hvordan laver man en While i ASP og hvordan skriver jeg det ned i MySQL?

Håber meget at nogle kan hjælpe mig,

De bedste hilsner fra Jannik

Ps. Lige nu ser mig script således ud:
<%

Dim conn

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conn.Open "Provider=SQLNCLI.1;Integrated Security=SSPI;Persist Security Info=False;Initial Catalog=XALSQL;Data Source=LOCALHOST\SQLEXPRESS"

If conn.errors.count = 0 Then

Response.write "Connected OK"

End If

Dim OrderNumber
OrderNumber = Request.QueryString("OrderNumber")
Response.Write("<br/><br/>Ordrenr: " & OrderNumber & "<br />")

SQL = "SELECT * FROM SalesTable WHERE SalesNumber = "& OrderNumber
Set RS = Conn.Execute(SQL)
if not RS.EOF then

response.write RS("SalesName")

End if

%>
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. januar 2009 - 19:54 #1
Det er der ingen grund til at bruge ASP til. Du skal dumpe al indholdet fra MSSQL til en SQL fil. Du kan se her hvordan du gør:
http://www.datanamic.com/support/sqlserverdump.html

Bagefter kan du indlæse den i mysql ved simpelthen at køre:
mysql minfil.sql
Avatar billede webname Nybegynder
21. januar 2009 - 20:23 #2
Undskyld jeg har vidst formuleret mig forkert :)

Det jeg mener er at jeg skal synkronisere data fra MSSQL til MYSQL flere gange om dagen automatisk.. :) Så derfor ASP.. Men ved du hvordan man løser det?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. januar 2009 - 09:18 #3
Jeg tror at det performancemæssigt vil være en utrolig dårlig idé at trække det omkring ASP. Jeg tror altså at du beder om problemer hvis du vil synkronisere mellem to vidt forskellige databaser på den måde. Du bør nok bruge samme database på begge maskiner. Begge databaser har indbygget mulighed for den synkronisering, du ønsker.
Avatar billede webname Nybegynder
22. januar 2009 - 09:23 #4
Lyder interessant. Hvordan har de det? Nogle link til hvordan man kan sætte MSSQL og MySQL til at synkronisere? :)