Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 16:10 Der er 27 kommentarer

html og innerHTML ?

Hvorfor kan denne streng ikke indeholde html-kode...?

document.getElementById("index").innerHTML=xmlHttp.responseText;
Avatar billede roenving Novice
21. januar 2009 - 16:37 #1
?-)

Hvad mener du ...
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 16:38 #2
Den kommer med en javascript-fejl... hvor den siger der er fejl i denne linie...

I denne streng "xmlHttp.responseText" ligger nemlig htmlkode...
Er dette normalt ?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. januar 2009 - 16:41 #3
Måske skal du lige skrive den fejl du får her
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 16:45 #4
For kun en meddelse nede i venstre hjørne af hjemmesiden, hvor der kommer en boks der hedder denne webside indeholder fejl... "Der opstod en ukendt kørselsfejl"

Men ingen konkret fejl... -> kan man få uddybet den på en måde?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 16:56 #5
I kan se fejlen på "http://demo4.dk/?indlaes_priser=100" hvis i klikker på "start her"
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 16:57 #6
hvad udskriver den side der sender svaret til din ajax-app?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 17:01 #7
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 17:46 #8
21/01-2009 17:01:21 > denne hjemmeside her skulle gerne blive vist på samme måde... Bare i dette felt...: "document.getElementById("index").innerHTML=xmlHttp.responseText;"
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 18:01 #9
så du vil sende en hel side med din httprequest?

det er jo ikke det det er lavet til overhovedet, meningen er at man sender rå data, f.eks. xml eller json, og så bearbejder det modtagne data efterfølgende.
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2009 - 18:04 #10
<ole>

"I denne streng "xmlHttp.responseText" ligger nemlig htmlkode...
Er dette normalt ?"

Nej, det burde sandelig ikke være normalt, men er desværre ikke unormalt - på trods af, det er elendig kodestil  :o|

Fejlen skyldes nu nok, du ikke har elementet 'indexsite' i din kode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 20:45 #11
splazz>det er ikke ne hel side jeg vil have vist som hjemmeside... jeg skal faktisk bare have fat i teskten på siden... skal ikke bruge links billeder eller noget som helst, men det ville være bedere for forståelsen... er det ikke muligt at den skal se ud som "http://www.demo4.dk/www/host/demo4.dk/produkt_implan.asp?pris=1" i mit "hvide felt på: http://demo4.dk/?indlaes_priser=100" ??

olebole > elementet 'indexsite' har jeg lige fjernet pt.. men ellers virker det hele fin... bortset fra at elevmentet: index_produkt ikke kan modtage html...!
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 21:00 #12
som jeg ser det, er http://www.demo4.dk/www/host/demo4.dk/produkt_implan.asp?pris=1 - en hel hjemmeside. hvorfor vil du have den ind i dit lille textarea?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 21:29 #13
Det skal den heller ikke... den skal ind i et span-tag nederst på siden...
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 21:29 #14
Altså hvis du har en smartere metode... uden at lave en iframe eller lign. så er jeg hub på idéen...  :)
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 21:38 #15
med f.eks. php kan du include den:

<?php
include('http://www.demo4.dk/www/host/demo4.dk/produkt_implan.asp');
?>

der kan du så bare ikke sende variabler med i din adresse (...asp?pris=1)
men det kan du gøre i din rigtige adresse-linje, det giver samme resultat
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 21:48 #16
den skal kunne ændres dymanisk... :(
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 21:52 #17
men hvad er det der forhindre siden i at blive vist i mit script... har prøvet slette html og body tag troede det kunne hjælpe men det gjorde det ikke...

ved du hvad den brokker sig over om det er for meget teskt eller at der er html i strengen ?
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 22:08 #18
kom lige til at tænke på at include jo self heller ikke dur, jeg tror at en iframe er din beste mulighed
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 22:09 #19
men ved ud hvad der er i fejen for at skrive siden i det span-tag der ?
Avatar billede fant0mas Nybegynder
21. januar 2009 - 23:07 #20
Hvorfor er der ingen der nævner firebug til firefox? Installer begge i omvendt rækkefølge, som har du i det mindste en chance for at se hvor den er gal.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 23:20 #21
er ikke helt med !! kan du se hvad fejlen er ?
Avatar billede fant0mas Nybegynder
21. januar 2009 - 23:35 #22
document.getElementById("indexsite") is null
[Break on this error] document.getElementById("indexsite").innerHTML=xmlHttp.responseText;
Avatar billede thomas_b Nybegynder
21. januar 2009 - 23:42 #23
det er min fejl... hvad med nu ?
Avatar billede majbom Novice
22. januar 2009 - 08:33 #24
-> thomas_b - du kan ikke indsætte en hel hjemmeside med <html>, <body> osv. tags i et <span>-tag! hvis det er en hel hjemmeside, skal den indsættes i en frame og så vil jeg foreslå en iframe.
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2009 - 18:05 #25
thomas_b >> Du kan ikke engang indsætte et div-, table- eller p-element i et span. Det, du prøver på, giver ganske enkelt ikke mening - og resulterer i allerbedste tilfælde i forvrøvlet HTML-tag-soup. Total knaldet bliver det, hvis du ovenikøbet også indsætter HTML-, HEAD- og/eller BODY-tags  =)
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2009 - 18:06 #26
Fejlen er med andre ord selve idéen  ;o)
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:03 #27
kan vi lukke hér?