Avatar billede brianbrandt Nybegynder
21. januar 2009 - 18:45 Der er 13 kommentarer

Hvor kan jeg downloade en repair cd til Win XP

Hej.
Min bærbar er helt nede. Den kan lige nå at loade ind i windows, og så kommer der en fin blå skærm med en masse bogstaver, og så genstarter den... hvorefter den så bare står i sort skærm.

Jeg har prøvet at sætte min win xp CD i, og den kan den også boote op på, men inden den når ind til de muligheder hvor jeg kan repair windows, så går den i sort.

Derfor har jeg nok brug for en eller anden CD jeg kan smide i, og få den repareret uden om win xp cd'en...
Nogen der kender et sted hvor jeg kan downloade en iso / bin fil, som jeg kan brænde ud på en CD og smide i min bærbar ?

eller nogen der kender en anden løsning på problemet ?

Jeg skal virkelig have det indhold på den bærbar ud derfra, da der ligger vigtige billeder på...

På forhånd mange tak..

Mvh Brian Brandt
Avatar billede peet-49 Novice
21. januar 2009 - 18:51 #1
Du kan ikke downloade en xp, men på de fleste bærbar er der en recovery-funktion.
Avatar billede peet-49 Novice
21. januar 2009 - 18:52 #2
Tryk F8 under opstart og vælg (sidst kendte konfiguration, hvor windows virkede)
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
21. januar 2009 - 19:00 #3
jeg har prøvet at trykke F8 og starte den op med sidst kendte konfig... der gør den det samme. Jeg har også prøvet at starte i safe mode. Der gør den også det samme.

Kan man ikke finde sådan en repair CD der ikke er Win xp relateret. Altså en der reparerer uden at skulle ind i windows?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2009 - 19:14 #4
Sådan som du stiller dit spørgsmål skulle man næsten tro at du havde fået for meget dinglevand, har du nogensinde hørt at man kan downloade en repair-cd og så så kører det bare igen.
Vedr. at hive dine data ud så kan du bruge en Livecd f.eks, www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2009 - 20:07 #5
Køb denne og slut til USB porten på en anden pc: http://www.syd-data.dk/product_info.php?products_id=233

Så har du dine billeder i løbet af nul komma dut.
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
22. januar 2009 - 19:47 #7
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår de der USB tingester. Man smider den i USB'en på bærbaren og så den anden ende i USB'en på min stationær ?

helgec>> Dinglevand :-), jeg synes bare at have set sådan en repair CD en gang, der bootede op på den, hvor den så lavede en system / harddisk repair.. men jeg tager jo nok fejl..
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2009 - 20:06 #8
Nej - du piller harddisken ud af bærbar og tilslutter den til en anden pc via http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
24. januar 2009 - 09:14 #9
uhh... piller harddisken ud af bærbaren. Det har jeg ikke prøvet før.. Det er nok ikke det samme som at tage den ud af en stationær...
Nogen der har et godt link til en vejledning i hvordan man gør det ?!
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 09:51 #10
Du kan jo vælge min løsning 21/01-2009 19:14:37 så slipper du for pilleriet
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
27. januar 2009 - 13:17 #11
helgec> ved første øjekast så den bare så uoverskuelig ud, og troede egentlig kun det var til Linux ?!...

Men jeg bestilte en Sandberg Harddisk til USB.. Piller harddisken ud, og vil sætte den til. Og så passer stikket s... ikk... Det er åbenbart en gammel Hitachi hard disk, med et mærkeligt stik... ÆV... nu kan jeg så gå på jagt efter en ny... 200 kr smidt ud i skraldespanden..
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
27. januar 2009 - 13:19 #12
Jeg har fundet harddisken på nettet: http://www.dooyoo.co.uk/hard-disk-drives/hitachi-travelstar-dk23fb/

Burde den ikke passe i den sandberg ?
http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
Avatar billede brianbrandt Nybegynder
27. januar 2009 - 13:21 #13
og så er der dummebøder til mig. det er jo bare fordi alle pins ikke skal bruges. den passer fint...