Avatar billede djbaaz Nybegynder
23. januar 2009 - 12:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Leder efter en gamer pc

Hej Eks,(alle)
Jeg er en studerende og leder efter en gamer pc,
hvor jeg kan få mest for pengene,
pc'en skal være mest til spil og film.

Jeg har ca. brugt 2½ mdr på at finde en og til en fair pris.
Det billigste er nok at selv at samle den, men det kan jeg ikke finde ud af.

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en gamer pc til en fair pris?
Den må højst koste ca. 8000kr.

Forløbig har jeg fundet denne
http://www.topdata.dk/product.asp?product=5455

hva synes i? Kan i gøre det billigere? :-)
Avatar billede azarat Nybegynder
23. januar 2009 - 13:17 #1
ser meget fornuftigt hvis det spørger mig.. Har dog ikke meget forstand på grafik kort.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. januar 2009 - 13:23 #2
Den ser umiddelbart ok ud. GTX 260 er et fin grafikkort (se aktuel test her: http://www.pcworld.dk/art/10507) og processor, ram og harddisk er alt sammen kvalitet / god hastighed.

Du kan dog overveje at spare på quadcore processoren (få spil kan udnytte den) og købe en dualcore i stedet. Quadcore er rart at have, men det er mest i tunge foto og videoopgaver at du kan udnytte alle kerner fuldt ud.

Jeg kan dog ikke se at der er et styresystem med til den pris...hvis ikke skal du regne med 800-1000 kroner ekstra for f.eks. Windows Vista Home Premium.

PS: Ved ikke om du klar over det, men Intels nyeste processorer hedder Core i7 og er 10-20% hurtigere end Core 2 Duo ved sammme clockfrekvens. De er dog endnu frygteligt dyre - og du skal mest bruge den til spil hvor grafikkortet sætter begrænsningerne. Det er bare så du ikke føler dig snydt når du ser at der findes nyere om 2 måneder :-)
Avatar billede azarat Nybegynder
23. januar 2009 - 13:35 #3
tror der går et godt stykke tid før i7 priserne kommer ned på et noglelunde prisniveau, men lad os nu se :)
Avatar billede levich Nybegynder
24. januar 2009 - 12:49 #4
Jeg vil foreslå E8500'eren her: http://www.pc-lager.dk/comp_grund_konfig.php?konfig_id=22&opt=41&type=computere, da den er ca. 1000 kr. billigere og stadig har et GTX 260 grafikkort. Du skal dog være opmærksom på, at sådan systemer bruger ganske meget strøm (måske 300-400 watt eller mere).

Se også her for et ganske godt overblik: http://www.pc-lager.dk/computergruppe?gruppe_id=3&type=computere&gruppenavn=Gaming%20PC

Alternativt denne her: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

NB: Husk at hvis du vælger et 32-bit styresystem, så kan computeren ikke udnytte mere end ca. 3,5 Gb RAM. Derfor bør du vælge et 64-bit styresystem, hvis du vil udnytte al RAM'en i de her systemer.
Avatar billede pazau Nybegynder
25. januar 2009 - 15:41 #5
Du kan også købe en rigtig god PC hvor firmaet samler den for dig med de dele du ønsker. www.fcomputer.dk
Avatar billede djbaaz Nybegynder
25. januar 2009 - 17:41 #6
Hej alle.
Jeg har set på de links som i har sendt mig.

www.fcomputer.dk er udelukket, da de er ALT for dyre iforhold til topdata og pc-lager.

Levich, Det er kloge ord der kommer der og er temmelig enig i hva du skriver ;-), Men synes stadig at topdata.dk har et bedre tilbud med E8500 end pc-lager, ca. 400kr billigere.

Nu bor jeg så i KBH og ved ikk hva omkostningerne bliver med forsendelse.

Vælger bare det billigste.

Hvis der er systemer der kan slå topdata/pc-lager priser er i velkommen til at skrive til mig på djbaaz@hotmail.com

hilsen en fattig studerende :-)
Avatar billede levich Nybegynder
25. januar 2009 - 20:39 #7
Her er et andet system, som minder rigtig meget om det fra topdate, men priser er noget lavere: http://www.pc-lager.dk/comp_grund_konfig.php?konfig_id=22&opt=43&type=computere
Avatar billede djbaaz Nybegynder
30. september 2011 - 11:23 #8
Hej, Det blev en Aldi PC, tak til alle.