Avatar billede che0ps Nybegynder
23. januar 2009 - 22:38 Der er 11 kommentarer

Ekstern HDD (NAS) til WD TV

Står og mangler en ekstern harddisk som både har USB og ethernet, og USB'en skal kunne virke plug'n'play da den skal benyttes med et WD TV ..

ps. Er bare en måde at få WD TV'et forbundet med de øvrige ting jeg har i huset uden at skulle flytte rundt på en normal ekstern harddisk hver gang jeg skal have ny musik/film på den ..
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
24. januar 2009 - 03:21 #1
Hvad er et WD TV?
Avatar billede che0ps Nybegynder
24. januar 2009 - 17:44 #2
Western Digital TV (HD Media Player)
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=572
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
24. januar 2009 - 18:25 #3
Har kigget på edbpriser.dk nu, og kan ikke finde en ekstern harddisk med USB og ethernet. Tror ikke det findes, men måske tager jeg fejl <:|
Avatar billede justrace Novice
24. januar 2009 - 18:33 #4
Det har de fleste med netværksstik. Eksempelvis WD's egne.

Så er det bare hvor stor den skal være?
Avatar billede che0ps Nybegynder
24. januar 2009 - 18:34 #5
Der er flere NAS som både har ethernet og USB, men problemet med dem er at de ikke er plug'n'play, altså de kræver drivere eller software før de kan tilgås, og derved virker de ikke med WD TV ..

Problemet er at WD TV kun har USB tilslutning til key eller hdd, og jo nederen og skulle flytte min eksterne imellem WD'en og computeren hver gang jeg skal lægge nye ting på den ..
Avatar billede che0ps Nybegynder
24. januar 2009 - 18:36 #6
justrace -> Hvis du tænker på My Book World Edition, så skal de hvis ikke plun'n'play ..
Avatar billede justrace Novice
24. januar 2009 - 18:52 #7
Hmm, må sige det er gennemtænkt af WD. :(

Havde ellers selv fået kig på den, men ....
Avatar billede che0ps Nybegynder
24. januar 2009 - 19:16 #8
Ya den World Edition kan du ik bar sætte til computeren med USB, det er hvis du vil udvide størrelsen ved og koble en ekstra HDD på .. Den kan hvis ik en gang bruges til print server eller noget ..
Syntes ellers det WD TV er max nice, men gider fanme ik flytte rundt på en ekstern hele tiden, skal være sån jeg bar kan smide det over via Ethernet eller en eller anden anden smart løsning ..
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
17. august 2010 - 12:12 #9
Det kan godt være at jeg har misforstået dit ønske, men WD TV kobler du bare på dit netværk sammen med computeren og så læser den fint dine filer derfra. Hvis din eksterne disk er udelukkende til film, musik og billeder kan du også sætte den permanent i WD TV også tilgå den fra computeren (så undgår du at computeren skal være tændt mens du ser dine film mv.) Jeg har selv en WD TV og NAS koblet på mit netværk og det spiller.
Avatar billede cnndk Nybegynder
13. november 2010 - 19:48 #10
Har et spørgsmål om noget helt andet.. Jeg har været heldig at have WD TV i noget tid nu. Jeg har hele tiden brugte min ekstern harddisk. Da der ikke kunne være mere på harddisken, så ville jeg lige rydde lidt op på den. Siden jeg gjorde det, har Wd TV ikke vil læse mine film. Computeren har ikke noget problem med det. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
16. november 2010 - 10:59 #11
Du er muligvis kommet til at slette nogle af de filer WD bruger til at lave biblioteker mm. Prøv at sætte disken til til computeren og slet de(n) map(per) som er blevet oprettet af WD og så kør en check disk. Derefter skulle WD'en gerne oprette de nødvendige mapper og filer igen når du sætter disken til.