Avatar billede simtja Nybegynder
25. januar 2009 - 23:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows Experience Index steg ikke?!

Hej eksperter.

Jeg havde/har et Windows Experience Index på 4,5 (fastsat efter laveste underscore), på min PC med Home Premium i en 64-bit version.

Men efter jeg opgraderede fra 2GB til 4GB RAM og opdaterede min score steg den ikke. Ikke på nogle af punkterne... er det ikke lidt sært? Burde den ikke gå bare lidt op på ihvertfald RAM-punktet?

Nogle ideer? Eller svar?
Avatar billede justrace Novice
26. januar 2009 - 00:46 #1
Tjah, hvis RAM'ene ikke er bedre end dem der var, så stiger den jo ikke.
Avatar billede simtja Nybegynder
26. januar 2009 - 09:45 #2
Njaa... men jeg kan sagtens mærke forskellen, når jeg arbejder og har både photoshop, illustrator og indesign samt 3d-program, internet m.m. åbent på een gang... så noget må der jo være sket. Og at den ikke en gang rykker sig bare en decimal virker da ret vildt. Nu købte jeg heller ikke de værste crap-RAM jeg kunne finde.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
26. januar 2009 - 09:49 #3
Hvis du kan mærke forskellen, så er det tal vel lige meget? Så vidt jeg ved dækker det mest over hastigheden på dine RAM, og den ændrer sig ikke fordi du tilføjer flere.
Avatar billede welcor Nybegynder
26. januar 2009 - 11:25 #4
Ikke bare det. Tallet beregnes ud fra nogen enkle hastighedstester, som ikke bruger noget særlig hukommelse. Med mindre du konsekvent har kørt testerne med hele adobe suiten i baggrunden, vil RAM ikke gøre noget særlig forskel.

Bar evær glad for at DU mærker forskellen.
Avatar billede simtja Nybegynder
26. januar 2009 - 13:47 #5
ok cool nok... tak for info!
Avatar billede justrace Novice
26. januar 2009 - 13:55 #6
Forøvrigt kan den ikke komme over 5,9.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
28. januar 2009 - 08:48 #7
Normalt er point altså noget man giver til folk der svarer på spørgmålet, ikke til en selv..
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 09:08 #8
>schwartz84: Ja jeg ville jo også kalde det et svar på spørgsmålet. Men så må han jo selv finde svar en anden gang.
Avatar billede simtja Nybegynder
28. januar 2009 - 10:53 #9
Nåh ok, sorry, jeg opfattede det bare ik som et svar, men mere en som en forklaring på min misforståelse... Jeg er altså ligeglad med pointene, jeg er bare taknemmelig over hjælpen. Det var ikke meningen at træde nogen over tæerne. Det beklager jeg da hvis jeg har gjort.

Jeg kan da bare oprette et nyt spørgsmål, så du kan få dine point...
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 11:12 #10
Jeg skal ikke have point, samler ikke på dem da man jo ikke kan konvertere dem til køb på "ulødige sider" :P.

Men det er da pænest at spørge når man har fået besvaret/forklaret sit spørgsmål.
Avatar billede simtja Nybegynder
28. januar 2009 - 17:51 #11
Selvfølgelig, beklager! Men mange tak for hjælpen ihvertfald!