Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. januar 2009 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lenny: random xserver lockups med xserver-xorg-video-intel

Hej eksperter :)

Er der andre her der har været ude for at xserveren låser sig og man kun kan genstarte for at kunne bruge computeren igen?

System: Debian Lenny 5.0
Model Inspiron 1300
GFx: VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 915GM/GMS/910GML Express Graphics Controller (rev 03)

Kernel 2.6.28-custom-kernel

jeg har haft kigget i sysloggen men jeg har ikke kunne finde noget.

på forhånd tak

./psycosoft-funware :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. januar 2009 - 12:37 #1
jeg har lagt mærke til at når computeren er startet op så står der dette i dmesg | tail:
ACPI: PCI Interrupt 0000:00:02.0[A] -> GSI 16 (level, low) -> IRQ 16
PCI: Setting latency timer of device 0000:00:02.0 to 64

det pci nummer er VGA controlleren...

kan det have nogen sammenhæng med xserver lockups?

./psycosoft-funware :)
Avatar billede segmose Nybegynder
28. januar 2009 - 15:00 #2
Hmm, prøv at læse https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xserver-xorg-video-intel/+bug/275809 er det relateret? kan du lave en ssh til din maskine?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
17. marts 2009 - 23:39 #3
jeg endte med at reinstallere systemet til ubuntu 8.10 hvor driveren er nyere (2.4 i ubuntu, hvor driveren i Debian er 2.3) og problemet forsvant.

./psycosoft-funware :)