Avatar billede markus-king Nybegynder
30. januar 2009 - 21:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SMS direkte fra hjemmesiden?

Hey
Hvordan er det muligt at sende SMS, direkte fra en hjemmeside? Ligesom FriSMS.dk eller lign.? Det koster vidst en del penge, etc, men vil bare gerne have den teorien bag.

Nogen kloge hoveder der ved det?

;)

Markus
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2009 - 21:43 #1
man lejer sig adgang til en SMS Gateway - udbyderen af denne stiller så nogle funktioner til rådighed via fx en webservice og så er det ellers bare at kalde de funktioner.
Avatar billede markus-king Nybegynder
30. januar 2009 - 21:52 #2
Hmm, ok, så giver det straks mening.. Kender du en billig SMS Gateway-dims? Hvis der sendes 1000 SMS'er per dag (hvilket nok ikke helt passer) til en pris på 0,80 kroner per SMS i et helt år, vil det nå op på de 300.000 kroner, hvilket jeg ikke lige har råd til..

Men hvad tjener man egentlig på sådan noget, hvis man i det hele tager tjener? Kan da ike tro, at FriSMS kører gratis, selvom de er en del af en firma?
Avatar billede justrace Novice
30. januar 2009 - 22:54 #3
Nu koster sms jo heller ikke 80 øre i sådan en sammenhæng. Jeg giver 20 øre, men kan eks. for 100,- om måneden sms'e alt det jeg vil. I den sammenhæng du taler om bliver det jo endnu billigere.
Avatar billede markus-king Nybegynder
30. januar 2009 - 23:18 #4
Ja, men det er så lidt anderledes i denne sammenhæng. Det er et abonnement, du har, fordi du tilsynladende har købt en telefon med. I følge Wannafind.dk ( http://www.wannafind.dk/sms-gateway-priser.htm ) kan jeg få 100 SMS'er per måned for 99 kroner. Derefter vil SMS-prisen koste 0,80 kroner per SMS. Har dog ikke kigget på mange andre..

100 kroner om måneden er ingenting, hvilket alligevel er urealistisk. 100*12=1200 på ét år.. Alene reklamer på siden osv vil dække det.
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2009 - 10:24 #5
der findes rigtig mange udbydere af gateways og prisern er næsten lige så forskellige - du kan sagtens komme ned på under 20 øre pr sms hvis du finder den rigtige udbyder men meget her afhænger selvfølgelig også om mængde.
Avatar billede professoren Nybegynder
31. januar 2009 - 14:07 #6
du kan sagtens sætte en SMS-sender på din hjemmeside, det kræver bar en HTML link. Spørgsmålet er så: hvilken SMS-sender programmer kender du?
Avatar billede markus-king Nybegynder
31. januar 2009 - 14:44 #7
Keysersoze--> Hmm, ok. Skal da lede rundt..:)

Professoren--> Ingen. Mener du Gateways?
Avatar billede justrace Novice
13. februar 2009 - 22:17 #8
Det er normal kotyme at fortælle hvad man er kommet frem til.
Avatar billede markus-king Nybegynder
13. februar 2009 - 22:23 #9
Du har ret - det må du undskylde.
Men tror jeg dropper projektet lige foreløbig. Jeg er ret syg, og har ikke lige hjerne nok til det.

Skal nok komme med opdatering hvis det alligevel bliver til noget.:)