Avatar billede AnnaS Novice
02. februar 2009 - 13:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

routerforstærker/ router+router

Jeg har ofte sat trådløse netværk op for folk, dog kun standart
opsætninger. Men nu har jeg fået min sag for, så jeg håber i kan hjælpe.
Min mor og hendes nabo bor i 2 halvdele af et gammelt murstenshus med meget tykke væge. Internetforbindelsen går ind i den ene ende af huset,en 5/5 Mbit forbindelse. Målet et at få trådløst netværk i hele huset.

De to fruer har nu været inde i en IT-butik (der plejer at vide hvad de taler om, og er meget professionelle) og har købt et par trådløse routere. De fik at vide at de kunne sætte den ene ved modemmet, og den anden midt i huset. Den anden ville så modtage sen førstes signal, trådløst, og derefter forstærke det til resten af huset.

Er dette muligt, og i så fald hvordan sættes det op/får man routerne til at komunikere med hinanden?

Det er nye Buffalo routere, modellen kan jeg finde ud af i aften, om nødvendigt.
Den ene dækker fint halvdelen af huset.
Der hvor den anden skal stå, måler en computer 0,3 Mbit forbindelse.

På forhånd tak.
Avatar billede AnnaS Novice
03. februar 2009 - 13:45 #1
Jeg har nu fundet ud af at det godt kan lade sig gøre.
Det er 2 stk Buffalo WHR-g300n, og de har en knap,  der laver den den ene om til et accesspoint.

Så nu blev en del af mit spørgsmål besvaret.

MEN; Hvordan etablerer man et sådan accespoint, trådløs til tråløs? Altså, hvordan får man accespointet til at fange routeren, og sende signalet videre?

håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede justrace Novice
03. februar 2009 - 22:42 #2
Det gør du ikke. Et accesspoint bruges hvis du vil have trådløs netværk tilføjet en router uden trådløst indbygget, eller bare vil have trådløst net på et eksisterende LAN.

Men kan den ikke sættes op som "Range Expander" eller evt bridge-mode?
Avatar billede Fritz Munk Nybegynder
13. februar 2009 - 10:15 #3
Følger lige med også...Tror vi er mange med samme problem.