Avatar billede maiview Praktikant
04. februar 2009 - 08:14 Der er 2 kommentarer

Recovery CD Windows XP

Jeg har anvendt min recovery CD til geninstallering af XP Home. Den er tidligere end SP2, så jeg har efterfølgende prøvet at installere Service Pack 2, både via CD og Windows Update. Derefter åbner Windows i noget, der ligner "fejlsikret tilstand" uden det dog er anvført. Det er umuligt at foretage nogen ændringer under skærmindstillinger.
Er der nogen, der kan hjælpe - ???
Hilsner
Dorte
Avatar billede Computerbumsen Nybegynder
04. februar 2009 - 08:35 #1
Kan du selv tvinge den til at gå i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 under opstart. Hvis du kan. Kan du prøve at afinstallere service pack 2. f

Brug Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel.

Eller

Klik på Start, klik på Kør, skriv appwiz.cpl i feltet Åbn, og klik derefter på OK. Marker afkrydsningsfeltet Vis opdateringer.
Klik på Windows XP Service Pack 2, og klik derefter på Fjern.
Fjern Windows XP SP2 ved at følge vejledningen på skærmen.

Eller

Brug af den skjulte mappe $NtServicePackUninstall$
Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK. Klik på Næste, når guiden Fjernelse af Windows XP Service Pack 2 starter.
Fjern Windows XP SP2 ved at følge vejledningen på skærmen.
Avatar billede maiview Praktikant
04. februar 2009 - 09:22 #2
Hej
Tak for svar. Jeg har - Flere gange - brugt mit gendannelsestidspunkt, men jeg er jo nødt til at få Service 2 og 3 installeret. F.eks. kan jeg ikke installere antivrusprogrammet AVG uden at disse servicepacks er installeret. Det er i det hele taget mit indtryk, at de er vigtige.
Har fået en mistanke om, at det kan skyldes en manglende driver til min fladskærm, da der står standardskærm, under indstilling og er angivet til 640 x 480 og farver er "lavest" (4 bit) og kan som sagt ikke ændres. Har bakset med det i t i m e v i s ... :-(
Hilsner
Dorte