Avatar billede rips Nybegynder
05. februar 2009 - 09:36 Der er 12 kommentarer

Bootmenu

Hej..

Jeg har formateret en maskine, hvor der var en XP home på og installeret en XP-Prof. Når jeg starter computeren op nu, så er der 2 valgmuligheder.

1. XP Home
2. XP Prof.

Jeg vil gerne at der kun er XP Prof. Som valgmulighed. Hvordan kan jeg få fjernet XP. Home valgmuligheden
Avatar billede cooldreng13 Nybegynder
05. februar 2009 - 09:56 #1
det er fordi du ikke har slettet home versionen
smæk din windows xp cd i gå indi  book menuen og slet den harddisk hvor der er home på.
så skulle den gerne blive fjernet
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2009 - 10:07 #2
http://www.eksperten.dk/spm/861850#reply_7315158

i denne tråd får du 2 lette måder at gøre det på
Avatar billede rips Nybegynder
05. februar 2009 - 10:07 #3
Problemet er bare at jeg netop har gjort det? Jeg har slettet partitionen, der var og formateret maskinen
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2009 - 10:11 #4
Avatar billede rips Nybegynder
05. februar 2009 - 10:27 #5
samsonjens
samsonjens: Lækkert svar.. Tak for det!!
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2009 - 10:31 #6
Så vil jeg tillade mig at lægge et svar, som du så kan afvise eller accepterer
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2009 - 10:32 #7
hvor det blev til en kommentar. Nu kommer der et svar
Avatar billede suicid3 Nybegynder
06. februar 2009 - 08:19 #8
Kunne man ikke også rette fejlen ved at starte i en dos promt og skrive: fdisk /MBR ?

Jeg spørger mest af nysgerrighed :)
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 09:58 #9
Det kan jeg ikke give dig et svar på.

Måske det kunne gøres ved at skrive en ny mbr: Hvis det er xp du har installeret

Sæt din computer til at boote fra cd / dvd - boot op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt (kræver normalt PS2 tastatur)

I første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen  -> Enter

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1  -> Enter
skriv
fixboot  -> enter
bekræft -> enter
fixmbr  -> enter
bekræft  -> enter
exit  -> enter
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2009 - 09:59 #10
der skulle have stået. Kunne måske gøres
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
06. februar 2009 - 14:47 #11
Nej. MBR'en har ikke noget med bootmenuen at gøre, så det vil ikke gøre nogen forskel.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2009 - 20:35 #12
mangeler du ikke at afslutte dette ?