Avatar billede mclc Nybegynder
05. februar 2009 - 16:55 Der er 1 kommentar

Upload fil i form med php

Hej..
Jeg sidder her og skal lave et system, hvor man skal tilføje nogle dataer til databasen.
Der er bl.a. navn osv.

Og så skal jeg i samme form have en uploader. Den skal uploade billedet til en bestemt mappe, og samtidig skal adressen gemmes i mysql.

Hvordan kan man gøre det?
Avatar billede weeelo Nybegynder
05. februar 2009 - 22:33 #1
Selve billeduploaden skal laves i php. Der skriver du hvad billedet gemmes som og det kan du så gemme i din database med en helt almindeligt query.

Jeg tror dit spørgsmål egentlig går på hvordan du skal uploade et billede og burde nok flyttes over i PHP i stedet for MySQL.

Mvh Søren