Avatar billede maledictine Nybegynder
06. februar 2009 - 22:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BSOD i vista hver gang der bliver spillet.

Jeg har et seriøst problem.

Nu har jeg gengivne gange fået blå skærm med alle mulige fejl beskeder.

Og har i den forbindelse skiftet bundkort, gfx kort 2x gange og ram 3 gange nu.

Jeg sidder på et Gigabyte GA-EP43-DS3L med en Quad Core processor (Intel), jeg har 4 gb ddr2 corsair xms2 ram i og et ATI Radeon 4870 1GB ram.

Jeg får blå skærm hver gang jeg enten spiller World of Warcraft og for nyligt osse når jeg spiller Call of Duty 5.
Det er sjovt nok kun når jeg spiller har jeg lagt mærke til, eller når jeg ser film i nogle tilfælde.
Ram har jeg udskiftet 3 gange nu, da jeg var overbevist om der var fejl på dem, men det kan ikke være rigtigt at den er gal med dem igen.

Så jeg håber på der er nogen der kan hjælpe mig med at lokalisere hvor mit problem ligger, så jeg kan få dette rettet inden det driver mig til vanvid.
Avatar billede haverslev Novice
06. februar 2009 - 23:03 #1
Prøv lige at rense din pc for fnullermænd osv.:
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm

Tillige, så prøv at tjekke om du mangler noget at opdatere
Find dit spil og lad den installere et Activx
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Avatar billede maledictine Nybegynder
07. februar 2009 - 04:38 #2
vil du mene at disse ting godt kan være det der kan gøre det ? Har checket om alt er opdateret og det er de. Men det med fnullermænd osv. det kunne jeg godt have mistanke til.

Kan det virkelig gøre at jeg får blå skærm som jeg gør ?
Avatar billede peet-49 Novice
07. februar 2009 - 08:41 #3
Vi andre flipper også ud, når vi får det for varmt.
Avatar billede maledictine Nybegynder
08. februar 2009 - 01:21 #4
Nu har jeg prøvet at læse rundt på nettet og fandt en der havde samme problem, hvor hans blev løst med at installere vista 32bit. Så det har jeg så prøvet nu og satte mig til at spille for at teste.
Men vupti så gik der ik lang tid før jeg fik blå skærm igen.

Nu har jeg ås været inde i min event log og se hvad den helt præcist mente der var galt, og dette var hvad der stod:

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

nogen af jer der har en idé om hvad det evt. kan skyldes ?
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2009 - 09:30 #5
Hvis du foretrækker at søge løsningen på nettet, istedet for at skrive om du har prøvet de foreslag du har fået her.
Så synes jeg du skulle lukke spørgsmålet
Avatar billede maledictine Nybegynder
09. februar 2009 - 09:57 #6
Sorry glemte helt at skrive om dem.
Men ja har prøvet dem og det skulle være i tip top.

Eller dvs. i system req. testen stod der det her under gfx video driver.
Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 7.14.10.630  FYI: Your video card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper video card driver versions are important to the proper operation of your product.

Selvom det skulle være den sidste nye driver fra ATI's hjemmeside og dette ved lydkort.

Sound Card Driver Version
Your driver version number is: 6.0  FYI: Your sound card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper sound card driver versions are important to the proper operation of your product.

Og der har jeg osse hentet den nyeste der er fra gigabyte's hjemmeside til mit bundkort.

Så ved ikke rigtigt..
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2009 - 10:29 #7
Det er rensning af cpu, cpu blæser og grafikkort der er det vigtigste. Hvis ikke der er korrekt køling, så vil den gå "død" -det sker især i spil, da der udvikles mest varme ifm belastning
Avatar billede maledictine Nybegynder
09. februar 2009 - 10:56 #8
Jeg går lige tingene igennem en ekstra gang senere og renser helt ud, hvis der skulle være noget og melder tilbage.
Avatar billede maledictine Nybegynder
10. februar 2009 - 18:47 #9
Ok nu har jeg så checket alt igenne. Fjernet alt støv der end måtte være. Samt har jeg fået fat i nogle hardware monitors osv. og det lader ikke til noget af det er for varmt.

Skal så lige høre dig om noget. Det der er mange der skriver og at MS osse selv er klar over problemet, og at de er igang med at gøre noget ved det. Tror du det kan hænge sammen med mit problem?
Og hvorfor har man ikke hørt andre der har det problem?

Der må da være en løsning.

De sidste par gange jeg har fået blå skærm, har den skrevet at det var dxgkrnl.sys der lavede ballade.

Plus har osse fået noget PFN_LIST_CORRUPT og en BAD_POOL_CALLED, men disse to har jeg kun fået en gang hver, mens den anden dxgkrnl.sys har været næsten hver eneste gang.