Avatar billede rips Nybegynder
11. februar 2009 - 17:07 Der er 6 kommentarer

justering af max volume på anlæg

Hej..

Jeg er pædagog i et bofællesskba for udviklingshæmmede. Vi står med et problem med en af beboerne, der godt kan lide at skrue lyden højt op på anlægget i kortere perioder. Dette er til stor gene for de andre beboere og derfor er vi nået frem til at stoppe for problemet.

Er der en som kan hjælpe med om man kan sætte en max begrænsning på, hvor højt den kan skrues op? Det er et surround anlæg, hvor der er indbygget dvd afspiller i selve "forstærkeren".

rips
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. februar 2009 - 17:26 #1
Ud af det blå, må jeg foreslå, at du børnemenuen kigger på?

Eller en anden knap så teknisk løsning er bare at tage den væk fra ham i en periode.
Avatar billede rips Nybegynder
11. februar 2009 - 17:26 #2
Lidt ekstra hjælp.. Panasonic sa-mt1 er modellen og anlægget står i fællesstuen
Avatar billede rips Nybegynder
11. februar 2009 - 17:27 #3
Ja.. nu har jeg kigget, efter en hovedmenu, hvor man kan styre det hele fra, men dette findes umiddelbart ikke.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. februar 2009 - 17:59 #4
Sæt gaffatape på volumeknappen, og lad pædagogerne styre fjernbetjeningen.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
11. februar 2009 - 18:10 #5
Test lige at fjernbetjeningen kan styre volumen selv om knappen er gaffet til, selvfølgelig.
Avatar billede allanfo Praktikant
11. februar 2009 - 18:18 #6
Der findes et filter, man kan sætte på højttalerledningen, hvor man kan justere den maksimalt tilladte volume. Jeg kan desværre ikke huske, hvad det hedder, men en bekendt havde sådan en til at beskytte sine højttalere.