Avatar billede jam79 Nybegynder
17. februar 2009 - 22:03 Der er 7 kommentarer

Hjælp Hjælp

en der gider hjælpe???

jeg vil lave en database som indeholder to tabeller. Den ene er informationer om ID kort med "medlemmers-ID", fulde navn, alder og land.

Så vil jeg lave en formular, hvor man skal taste "medlemmers-ID" manuelt og så skal den selv udfylde de resterende tre felter. Og derefter smide dem over i en ny tabel (dvs. den anden tabel som omtalt ovenover) med alle informationerne.

Har ingen erfaring med Access, så det skal være let løsning :-)
Avatar billede mugs Novice
17. februar 2009 - 22:10 #1
Hvis jeg forstår dig ret, så er det en forkert opbygning af din db.

Du har en tabel med info om medlemmerne. Lad os kalde den TBLmedlemmer.

Så en formular med indtastning af medlemsID, derefter skal disse info smides over i en eksisterende tabel, men der ligger jo info allerede!!

Så prøv med andre ord at forklare dig nærmere.
Avatar billede jam79 Nybegynder
18. februar 2009 - 09:33 #2
db er i to dele; den første del som indeholder tbmedlemmer, indtaster man medlems nr, fulde navn, alder og land. når alle disse informationer er indtastede, så bliver kortet printet ud.

2) Så er det meningen at jeg vil sidde foran indgangen til mødet, og når folk kommer til mødet bærer de deres kort syntligt, så indtaster jeg nummeret fra deres kort i formularen og så skal systemet selv ind og hente fulde navn, alder og land. Og der er kommet to nye felter i den formular som hedder =Date() og =Time() alle disse informationer skal så over i ny tbl som jeg så kan lave rapporter ud af.
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2009 - 11:58 #3
Jeg forstår stadig ikke, hvorfor du blot kan nøjes med een tabel. Du har jo data i denne tabel, og så blot foretage en søgning i denne tabel.
Avatar billede jam79 Nybegynder
18. februar 2009 - 13:25 #4
den tbl jeg har, indeholder informationer til ID-kort.

så er det mening ligesom på biblioteker, når man kommer og scanner kortet så kommer informationer om låneren frem.

Det er noget af det samme jeg vil lave, blot den lille forskel istedet for at scanne, taster man ID-kort nr manualt. håber det hjælper. ellers kan jeg sende dig db hvis du har mail adresse så kan du se den?
Avatar billede mugs Novice
18. februar 2009 - 14:52 #5
Send den som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk

Prøv med andre ord at beskrive, hvad du vil, opgså hvilke poster du vil udskrive.
Avatar billede mugs Novice
19. februar 2009 - 12:27 #6
Jeg har modtaget din mail med vedhæftet db. Min maskine kan ikke genkende formatet, så sandsynligvis bruger du Access 2007. Du bliver nødt til at konvertere til 2004. Har prøvet at maile til dig, men får denne meddelelse:

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    VS: dba
      Sendt:    19-02-2009 12:24

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'DIN E-EMAILADRESSE' den 19-02-2009 12:24
            554 Service unavailable; Client host [62.243.177.7] blocked using opl.symantec.foo; 62.243.177.7 found on Symantec Open Proxy List/Zombie List
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2009 - 16:58 #7
Db er modtaget og returneret.