Avatar billede rsa Nybegynder
20. februar 2009 - 17:35 Der er 4 kommentarer

Diagram y-aksen

Jeg har lavet et simpelt diagram i Access.
X-aksen består af 3 felter, hver med værdien 1.
Dette betyder at Y-aksen viser maximum 3.
Jeg ønsker at Y-aksen skal vise 4 som det maximale.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2009 - 09:50 #1
Access 2003:

Åbn rapporten i designvisning > klik på selve diagrammet så du kan designe det > Derefter klik på een af gitterlinierne > formater gitterlinier > Skala. Du burde her kunne indstille værdiaksen 8 skala)
Avatar billede rsa Nybegynder
26. februar 2009 - 12:17 #2
Jeg er ikke sikker på, hvad jeg gjorde, men nu virker det. Tak for hjælpen.
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2009 - 13:07 #3
OK - fulgte du mit forslag?
Avatar billede rsa Nybegynder
26. februar 2009 - 15:17 #4
Jeg kunne ikke følge dit forslag 100%, men jeg nåede til gitterlinierne, hvorfra jeg så kunne ændre Y-aksens værdi.