Avatar billede tberg Nybegynder
23. februar 2009 - 00:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Browser redirect script

Hej,

Jeg har brug for et script som omdirigerer ALLE browsere undtagen firefox. Iøjeblikket benytter jeg følgende script:

<script>
if(navigator.userAgent.indexOf("Opera") != -1)
{
  window.location = "downloadfirefox.html";
}
else if(navigator.userAgent.indexOf("MSIE") != -1)
{
  window.location = "downloadfirefox.html";
}
else if(navigator.userAgent.indexOf("Netscape") != -1)
{
  window.location = "downloadfirefox.html";
}
else if(navigator.userAgent.indexOf("Safari") != -1)
{
  window.location = "downloadfirefox.html";
}
else if(navigator.userAgent.indexOf("WebTV") != -1)
{
  window.location = "downloadfirefox.html";
}
</script>

Ulempen ved dette script er at jeg er nødt til at specificere samtlige browsere som jeg ønsker at omdirigere fra siden. Jeg efterspørger et script som på enkelt vis omdirigerer SAMTLIGE browsere undtagen firefox. Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. februar 2009 - 07:29 #1
if(navigator.userAgent.indexOf("Firefox") < 1) {
    window.location = "downloadfirefox.html";
}

Men mon ikke du skræmmer en del besøgende væk med den strategi?
Avatar billede tberg Nybegynder
23. februar 2009 - 16:02 #2
Det gør jeg utvivlsomt. Men sagen er den at jeg bare ikke orker at tilpasse min webside til de andre browsere (særligt IE) med alle deres irriterende særegenheder. Jeg er iforvejen ikke super skarp til programmering, og har heller ikke i sinde at blive det. Fylder teknologi måske ikke i forvejen alt rigeligt i vores korte små menneskeliv?

Mine begrænsede evner udi programmering til trods, syntes jeg nu alligevel at jeg har fået stablet en ganske hæderlig, æstetisk tiltalende, hjemmeside på benene. Døm selv: http://www.blacksundog.dk/andetsteds/index.html Kan snart ses på www.andetsteds.dk

Jeg siger dig tak for din hjælp Jens.

/thomas.
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. februar 2009 - 17:59 #3
Ja, jeg havde heldigvis Fx så jeg kunne få lov at se med :)
Avatar billede mathiase Nybegynder
24. marts 2009 - 21:06 #4
Har du adgang til at anvende noget JSP servlet på hjemmesiden..