Avatar billede jorgena Nybegynder
28. februar 2009 - 11:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

C5 glemmer databaseopsætning

Jeg har installeret C5 2008 på en W2008 terminalserver. Programmet bruger en eksisterende MSSQL-database.

Når brugererne starter programmet fra en remote desktop starter programmet straks op, men hvis brugeren i stedet starter det som et Packaged Program, har C5 glemt Database, server og DSN.

Hvor gemmes denne opsætning?
Avatar billede mariaf Juniormester
28. februar 2009 - 14:44 #1
Hvad er et packages program?
Avatar billede jorgena Nybegynder
28. februar 2009 - 19:46 #2
Et publiceret program på en 2008 terminalserver.
Avatar billede mariaf Juniormester
01. marts 2009 - 12:54 #3
Hmm, det gør mig ikke klogere.
C5 bruger ini-filen til at finde server og databasen. Hvis C5 ikke startes op på den måde, så kan den ikke finde serveren
Avatar billede jorgena Nybegynder
01. marts 2009 - 15:03 #4
ini-filen ligger på sin plads i C5data-mappen, den læser den så bare ikke.

Stien er med i D-parameteren.

Nogle gode idéer?
Avatar billede mariaf Juniormester
01. marts 2009 - 17:27 #5
Så må du have fat i den kørsel, der starter C5. Hvad har du skrevet i den?
Avatar billede jorgena Nybegynder
01. marts 2009 - 20:12 #6
tænker du på kommandolinjen?
Den er -CDK -DZ:\C5data\;Z:\C5data\Country\DK
Avatar billede mariaf Juniormester
01. marts 2009 - 23:06 #7
Den dur ikke til at starte en C5 - er det ikke bare noget af ini-filen?
Hvad står der i den fil, du starter C5 med i dit publicerede program?
Avatar billede jorgena Nybegynder
03. juli 2010 - 09:03 #8
Hmm :-(