Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 13:40 Der er 11 kommentarer

Hvad synes i?

om min side:
www.mediafix.dk

og hvad kan evt tilføjes. Det er den første side jeg nogensinde har kodet. Jeg lærte at kode html i onsdags og jeg har lært css torsdag. Siden skal bruges til at vise mit portfolio frem for en lærer og en censor. den bliver vurderet på at vi har haft ca en uges undervisning.
Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 15:07 #1
feedback ville være rart
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. marts 2009 - 15:30 #2
Der er en hel del fejl i koden:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mediafix.dk%2F

I Firefox vises alle nordiske tegn som et spørgsmålstegn. Der er tydeligvis et eller andet galt med måden du angiver karaktersæt.

Ud over baggrunden, synes jeg meget godt om udseendet på siden. Jeg kan specielt godt lide skyggerne. Jeg synes det er lykkedes for dig at gøre den simpel og nemt overskuelig. Den ternede baggrund synes jeg til gengæld er alt for dominerende og forstyrende. En diskret gradient tror jeg ville fungere meget bedre.

Jeg tror enten at baggrunden eller forgrunden bør få lidt flere farver, ellers bliver siden meget grå. Du kan eksempeltvis skifte den ternede baggrund ud med en lysblå-hvid gradient, det tror jeg ville gøre meget.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. marts 2009 - 15:36 #3
I dit portfolio, den første case. Der har du en blå gradient som baggrund. Jeg kunne tænke mig at se, hvordan din side ville se ud, hvis du byttede den ternede baggrund ud med denne!
Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 15:40 #4
Det lyder underligt det med de nordiske tegn, da jeg ikke ser nogen fejl i hverken FF, IE eller safari. Jeg tror du har ret i at layoutet godt kunne være mørkere
Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 15:41 #5
ideen med siden er at du skal få en fornemmelse af at du har photoshop åbent når du er på siden. så derfor kan baggrunden ikke ændres med mindre jeg dropper ideen. Men den kan nok godt dæmpes lidt
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. marts 2009 - 15:57 #6
Ok, selvfølgelig, så skal du selvfølgelig ikke fjerne ternene. Men, du kan eventuelt gøre dem lidt mere diskrete, ved at gøre det mørkegrå tern lidt lysere. En lille smule farve på hoveddelen af siden, tror jeg også ville bidrage til at baggrunden blev mindre dominererende. Et helt tredje forslag er, at gøre siden lidt bredere.

Med hensyn til spørgsmålstegnene, så skyldes det helt sikkert det første punkt i w3 validatoren:
No Character Encoding Found! Falling back to windows-1252.

Det kan være du kan finde nogle tips til at løse det her:
http://validator.w3.org/docs/help.html#faq-charset
Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 16:16 #7
jeg forsøger at fjerne nogle af fejlene lige nu :)
Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 17:27 #8
Så er det blevet mere eller mindre valideret. Mere feedback er velkommen
Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 18:59 #9
er der seriøst ingen andre der har nogen indvendinger ?
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. marts 2009 - 19:47 #10
Nu virker de nordiske tegn også på min computer :-)
Avatar billede thomasdall Nybegynder
02. marts 2009 - 08:46 #11
Det er jeg glad for :D