Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
01. marts 2009 - 16:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Spejlgulv" med reflektion af bil

Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg ville sætte en bil på hvad der skal forestille et spejlgulv. Jeg har to spørgsmål i den forbindelse:

1. Reflektionen af bilen er svær, fordi man ser den skråt, hvilket vil sige, at hvis jeg bare duplikerer laget og siger flip vertical, ser reflektionen helt forkert ud. Her er billedet, som jeg vil lave en reflektion af: http://files.conceptcarz.com/img/Ford/1965-Ford-Mustang-Fastback-hr-manu-04.jpg

2. Er der noget, der kan få et "gulv" til at se mere spejlagtigt ud andet end en reflektion i det? Nogle tips?

På forhånd tak! :)
Avatar billede enriko Nybegynder
01. marts 2009 - 23:14 #1
hej  Runem

du skal måske søge lidt på google  " photoshop reflection " eller photoshop tutorials, så vil du finde rigtig mange sider om det. Du er nok nødt til at finde ud af vinklet du vil afspejle bilen fra, da det er skråt som du siger, jeg har også siddet og leget lidt , men  jeg tror på venstre fordæk skal være rør  afspejlet billedet dæk. de andre kan varirer,

efter du har afspejlet billedet , så  klip det sorte bjælker væk , tryk på CTRL og T samtid og  roterer billedet til den rette vinkel ,

leg lidt med indtil du er tilfreds:D
Avatar billede thomasdall Nybegynder
12. marts 2009 - 13:34 #2
for at få bilens spejlbillede til at passe skal du bare bruge rotate og skew. Du skal også markere den nederste halvdel af bilen. Din markering skal have feather. Derefter tryk på delete.
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
12. marts 2009 - 22:46 #3
enriko:

Tak for svaret, jeg har prøvet at søge lidt på google og fandt også noget, men synes ikke det at det var helt nok så derfor tænkte jeg at jeg lige ville poste her og se om jeg kunne få et par gode tips :)

thomasdall:

Tak for tippet, jeg vil prøve at lege lidt med rotate og skew. Hvad mener du når du siger at jeg skal markere nederste halvdel af bilen med en feathered selecion og trykke delete? Det er måske mig der er lidt tung, men du må meget gerne uddybe lidt :)