Avatar billede simonthes Praktikant
04. marts 2009 - 11:40 Der er 17 kommentarer

Død Netport

Hej

Jeg fik i fredags leveret mit p5q pro, og fik samlet en ny computer.
der var ingen problemer indtil om mandagen hvor jeg flyttede min computer hjem.
Den vil nu ikke registrere der sidder et stik i netporten. Der er ikke noget i vejen med kablet eller nettet i det hele taget.
ikonet nede ved uret viser afbrudt forbendelse, men den "flicker" ind imellem som om den prøver at lave forbindelse.
Jeg har prøvet ALT - sågar formatering.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

Simon Winther
Avatar billede Manifa Nybegynder
04. marts 2009 - 11:52 #1
Hej Simon

har du installeret alle driver til bundkortet.
og har du sat netkortet op til at modtage en dhcp adr ?
lyser dioen på dit netkort ?
Avatar billede simonthes Praktikant
04. marts 2009 - 11:57 #2
der  er installeret de  nyeste drivers.
dhcp.. - altså den er sat til automatisk ip osv. som den skal være  på dette netværk.
den orange diode lyser op en gang imellem - lissom symbolet flicker.

men uanset hvad  burde  den vel registrere der  sad et kabel i - og det gør den ikke. :(
Avatar billede Manifa Nybegynder
04. marts 2009 - 12:10 #3
unden at skulle male fanden på vægen !
så kunne det godt lyde so om det er et defekt bundkort for hvis driver,kabler og internet virker så kan jeg desværer ikke komme på hvad fejlen ellers skulle være.
har du prøvet at genstarte dit accespoint og har du prøvet med en anden computer på det kable du bruger til den du har problemer med .
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. marts 2009 - 12:11 #4
Har du for en sikkerheds skyld prøvet med et andet patchkabel?
Avatar billede simonthes Praktikant
04. marts 2009 - 12:21 #5
ye men gider næsten ikke til at skille det hele ad og vente på rma men jeg tror jeg bider det i mig og køber et netkort i stedet for
- når 100 kr kan løse problemet - bare lidt surt når man nu køber nyt.

Jeg har læst rundt om på nettet at asus mobo netporte har en glitch hvor de går i sleep mode og ikke umiddelbart kan vækkes. men det har jeg så heller ikke kunnet.

det eneste tilbage jeg ikke har prøvet er en bios update - måske det kunne hjælpe.

jeg har testet med forskellige kabler og det er  ikke  problemet - kan ikke genstarte mit accespoint(?) men det er  jeg ret sikker  på heller  ikke er problemet - altså så ville det jo være selve netværket der var  noget i vejen med ikke?

som sagt den registrerer slet ikke netkablet - og jeg er sikker på det er det der  er problemet og ikke noget eksternt
Avatar billede simonthes Praktikant
04. marts 2009 - 12:21 #6
patchkabel?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. marts 2009 - 12:23 #7
Patchkabel = det kabel du forbinder din PC og fx router.

Men det har du vist afprøvet :)
Avatar billede Manifa Nybegynder
04. marts 2009 - 12:54 #8
som du selv siger er det nok nemmere at købe et nyt netkort !
håber at det kan løse dit problem

p.s. husk at give en melding her inde om det virker !
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
04. marts 2009 - 13:23 #9
prøv at kigge inde i BIOS og kigge på noget "Net"+ Net BOOT ROM" Aktivere den og genstarte din computer.. se og det har noget at sige -hvis den kan ´reg. dit kort og det virker kan du gå ind i BIOS igen efter genstart og Deaktivere "net BOOT ROM" funktionen..
Avatar billede simonthes Praktikant
04. marts 2009 - 13:30 #10
ok - vil prøve det når  jeg kommer  hjem
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
04. marts 2009 - 13:54 #11
prøv også at Deaktivere "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede simonthes Praktikant
05. marts 2009 - 08:48 #12
prøvede at fifle med net+net boot rom og sjovt nok efter jeg aktiverede og derefter deaktiverede net boot rom og her efter gik ind i windows så den pludselig ud til at registrere kablet - den viste  i hvert fald ikke at det ikke var plugget i.
Så sad og håbede  og prøvede  at  skabe  forbindelse - men efter  et  par  min viste den pludselig igen at der  ikke  var  kabel sat til... desværre.

kunne ikke finde "On-Chip LAN P.M.E" nogen steder i bios.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 10:51 #13
prøv at
("Enabled" On-Chip "LAN Controller") +
(Disabled "BootROM On-Chip LAN") ..
Avatar billede simonthes Praktikant
05. marts 2009 - 11:34 #14
("Enabled" On-Chip "LAN Controller") +
(Disabled "BootROM On-Chip LAN") ..

= deafult - så vidt jeg husker

har  i hvert fald  prøvet det
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 11:47 #15
(Disabled "BootROM On-Chip LAN") må helst ikke stå på = default (da computeren højest sandsynligt prøver at Boote fra LAN(Netværk).. (default = fabriksindstillinger)...
Avatar billede simonthes Praktikant
05. marts 2009 - 12:26 #16
det jeg mener  er at "BootROM On-Chip LAN" som deafult står til disabled.

sidder  ikke  lige ved  den nu - men er  jeg ret sikker  på.

anyways har prøvet de  kombinationer der  er mht de  to indstillinger.
Avatar billede simonthes Praktikant
09. marts 2009 - 13:27 #17
nyttede  ikke noget at  opdatere bios - har  nu sat et  netkort i og accepteret det onboard  ikke  virker