Avatar billede arkoh Nybegynder
04. marts 2009 - 14:10 Der er 5 kommentarer

Hvordan forbinder jeg 2 PC'ere... når de begge skal på nettet!?

Har rendt igennem søgefunktionen her på siden og kan kun finde et emne der er en afart af mit problem, så jeg forsøger mig med at oprette spørgsmålet påny.

Jeg ønsker at forbinde 2 PC'ere, begge kørende XP pro. Det skal være muligt at flytte filer fra den ene til den anden, de skal begge være på nettet og så skal de dele tastetur og skærm, som jeg skal kunne switche imellem! (Min skærm har 2 indgange, så det bliver ikke noget problem! Mht tastetur og mus, så må det vel være en eller anden splitter af en art, eller hva!?)

Det foregår vel gennem en hub af en art? Men hvordan sætter jeg det op præcist!

En behagelig variant af slagsen, ville være hvis jeg trådløst eller med kabel, kunne indgå i dette lille private netværk, med min bærbar!? Skal der noget yderligere til før det er muligt?

Er der nogen der gider rende igennem den her med mig, så selv jeg kan forstå det! ;-)
Avatar billede _zorro_ Novice
04. marts 2009 - 14:16 #1
Brug en alm. hub. Det gør jeg, og det virker fint. Husk at oprette hjemmenetværk inde i kontrolpanel/netværksforbindelser.
Avatar billede Manifa Nybegynder
04. marts 2009 - 14:17 #2
1 begge computer skal være sat til dit accespoint så du kan komme på nettet og dele filer.

2 hvis du bruger remote desktop fra den ene computer så "deler" du tastatur og mus på den måde
Avatar billede Inqk Nybegynder
04. marts 2009 - 14:24 #3
Du kan købe en skærm/mus/tastatur switch så du kan bruge 1 skærm og et sæt tastatur/mus til flere maskiner. Du vælger så bare på switchen hvilket maskine du vil arbejde med.

Ellers er det vel bare at købe en trådløs router så du kan lave et lille netværk og dele en internet forbindelse.

Husk at kryptere dit trådløse netværk med password!
Avatar billede arkoh Nybegynder
04. marts 2009 - 14:57 #4
Tak for de hurtige svar folkens! =)

Kan en almindelig trådløs router bruges som hub, så jeg både kan køre kabelforbindelsen igennem fra de 2 stationære PC'ere, samt falde på mit mininetværk med min bærbar, eller er det en speciel Router jeg skal have fat i der?

Opsætningen af XP, så de forskellige PC'ere kan se og kommunikere med hinanden, er den ligetil, eller nogen gode forslag der!? Kan sagtens finde en masse forklaringer på nettet, om at forbinde 2 PC'ere bare sådan ligepå, men kan ikke finde ud af om det er mere kompliceret end som så, hvis de skal over en hub/trådløs router og dele netforbindelse!?
Avatar billede arkoh Nybegynder
15. juli 2009 - 21:50 #5
Okay... forsøger at fortsætte det her spørgsmål...

Jeg forsøger mig nu med en Linksys WRT54G Broadband Router, som jeg har taget med hjemmefra.

Jeg ønsker at kunne sætte 2 PC'ere med XP op i et netværk, hvor vi kan dele filer, og samtidigt bruge den samme internetadgang der går ind i routeren! HVORDAN faen gør jeg det? Kan sgu ikke hitte ud af det!! :-( Nogen der vil være så behjælpelige her!??

Ville være Super værdsat med en forståelig gennemgang, eller et link til en opsætning af dette! For Jeg kan sgu ikke få det til at fungere!! :-/