Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
05. marts 2009 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mediecenter til overvågning

Hej eksperter

Er desværre ramt af en vis nysgerrighed fra en indbrudstyv og vil da gerne sætte ansigt på ham gutten så han kan lære hvad pli og alm opførsel indebærer...

Så vil gerne have noget video overvågning op både indenfor og udenfor, gerne med noget nightvision så man kan se skurken...

Men kom til at se hvad de her systemer koster og det er bestemt ikke i den gode ende af mit økonomiske budgett, så tænkte på om der findes et program der evt sammen med et mediecenter kan optage når der er bevægelse og sammentidig styrer flere kameraer...
Så kunne jeg jo vel bruge alm. webcams indenfor, og se hvad man kunne strikke sammen udenfor...

Grunden til jeg tænker i mediecenter er at man så kan slå to fluer med et smæk, både video overvågning og et mediecenter som vi alle vel ønsker os :)

Kom gerne med gode råd, alt fra programmer til billig computer, samt kameraer, løsninger osv
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 15:18 #1
swann er nok løsningen - de findes under mange løsninger.

http://eshop.datacompagniet.dk/CBB.aspx?q=b:1181;pl:1

du kan finde dem her hvis du søger under

swann

http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK40261

husk lige disse regler med hvor du må opstille dem.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 15:19 #2
en prøve link for at se om den vises korrekt.

http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK40261

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 15:20 #3
nej du må søge som jeg skrev under swann
Avatar billede Beach Mester
06. marts 2009 - 00:14 #4
Husk lige på, at et mediecenter nok er på top-10 listen over ting som en tyv skal have med ved et indbrud.
Løber tyven med mediecenteret med et evt. overvågningsprogram på, så løber han jo også med de billeder der lige er taget af ham!!!

Det er fint at have synlige kameraer oppe, når han opdager dem så er det for sent. Men billederne skal gemmes så godt af vejen at det er umuligt for tyven at finde dem. Ellers har det absolut ingen effekt:-)

//B
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
06. marts 2009 - 07:34 #5
Har en isoleret/fugtfri kasse på loftet hvor alt el flettes sammen, regnede med at gemme computeren der i, det kræver hvertfald en del benarbejde at finde den og komme derop...

Det swann ser ikke så tosset ud, kom gerne med flere muligheder :)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 08:34 #6
dette her ligner en brandalarm eller en lystænder og tager billeder helt ned til ved et stearinlys

de er idelle til sommerhuse. det kræver ikke nogen større snilde og det løber de nok ikke med - billederne ligger på et af dig valgt størrelse kort.

bare for at være sikker på du lægger mærke til den mulighed

http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK40261
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
07. marts 2010 - 13:27 #7
Må hellere lige få ryddet op, treatmenice ligger du lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2010 - 17:31 #8
ok