Avatar billede hkm Nybegynder
04. juli 2001 - 16:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Script i script (RDS)

Hej Eksperter så er den gal igen!!!

Ved hjælp af RDS danner jeg et object som følgende:

<object CLASSID=\"clsid:BD96C556-65A3-11D0-983A-00C04FC29E33\" ID=\"Kontakt\" WIDTH=\"0\" HEIGHT=\"0\">
<param NAME=\"URL\" VALUE=\"DataPage.asp?Source=Kontakt\"></object>

Dette object er et udtræk fra en SQL-server som består af x antal records disse records udskriver jeg dynamisk i en table på følgende måde:

        sData = \'<TABLE border=1 cellpadding=2 cellspacing=0 NAME=\"tblData\" ID=\"tblData\" DATASRC=\"#Kontakt\" CLASS=\"TdData\" DATAPAGESIZE=\"15\">\'+
                \'<TR Style=\"{CURSOR: hand;}\"  DATAFLD=\"Kontakt_GUID\" onclick=java script:alert(\"***Her er Problemet***\");>\'+
                \'<TD width=\"200px\"><SPAN DATAFLD=Kontakt_Navn></SPAN></TD>\'+
                \'<TD width=\"150px\"><SPAN DATAFLD=\"Kontakt_stilling\"></SPAN></TD>\'+
                \'<TD width=\"80px\"><SPAN DATAFLD=\"Kontakt_Telefonnummer\"></SPAN></TD>\'+
                \'<TD width=\"150px\"><SPAN DATAFLD=\"Kontakt_Email\"></SPAN></TD>\'+
                \'<TD width=\"80px\"><SPAN DATAFLD=\"Kontakt_Int_Nr\"></SPAN></TD>\'+
                \'<TD width=\"80px\"><SPAN DATAFLD=\"Kontakt_MobilNummer\"></SPAN></TD>\'+
                \'</TR></TABLE>\';

InfoSpan.innerHTML=sData;

Som blive skrevet dynamisk i:
<div Name=\"InfoSpan\" ID=\"InfoSpan\" Valign=\"Top\">
</div>

Nu kommer vi så til selve problemet der hvor jeg har skrevet alert(\"***Her er Problemet***\")
vil jeg gerne have fat i en celle i recordsættet der  i javascript vil se således ud:
alert(Kontakt.Recordset(\"Kontakt_GUID\"))
Dette virker også men det er selvfølgelig altid den første record jeg får fat i, da jeg mangler en
Kontakt.recordset.MoveNext;

Men da jeg ikke kan have et script felt inde i et script kan det ikke lade sig gøre på den måde eller?

Kan det ikke lade sig gøre med RDS?

Problemet er altså, at jeg gerne vil have hver <tr> makeret med det unikke nummer kontakt_GUID, således at jeg kan få fat i det ved hjælp af onclick.

Hilsen HKM :-|
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
04. juli 2001 - 17:42 #1
HVad er der galt med:

onclick=\"\"java script:alert(\'\" & Kontakt.Recordset(\"Kontakt_GUID\") & \"\');
Avatar billede hkm Nybegynder
05. juli 2001 - 07:46 #2
God morgen!
Der er det galt at det kun bliver udført onclick. Det vil sige at jeg altid får fat i den første record og der med det samme Kontakt_GUID.
hilsen hkm
Avatar billede hkm Nybegynder
10. juli 2001 - 09:11 #3
Eksperter det kan da ikke passe ?
:-o
Avatar billede tknudsen Nybegynder
16. juli 2001 - 13:29 #4
gad vide om du kan lave noget i stil med:

alert(<SPAN DATAFLD=Kontakt_GUID></SPAN>);

bare for at se om du overhovedet kan sende noget ind i scriptet... for så kunne du evt lave noget hokus pokus i en funktion, der fjerner div tags.

Avatar billede hkm Nybegynder
16. juli 2001 - 20:43 #5
Ja det kunne måske godt være!
Men jeg tror at jeg får problemer med tags i tags,
jeg prøver imorgen da jeg ikke kan komme til koden lige nu.
Venlig hilsen hkm
Avatar billede hkm Nybegynder
18. juli 2001 - 10:52 #6
Nej dsv. tknudsen!
Der kommer en syntax error.
Men tak for at du gad at kikke på mit problem :o)
Hilsen hkm
Avatar billede tknudsen Nybegynder
18. juli 2001 - 14:56 #7
Hvornår (hvorfra) kommer den syntax error ? det jeg skrev var blot et forslag - der skal højst sandsynlig fidles med det - feks skal parameteren i en alert være en streng.

Nu kender jeg ikke til RDS - så jeg ved ikke hvornår data bliver puttet i de <span> tags - men jeg kunne forestille mig at du har mere held ved at skrive:

alert(\'\'\'+ <SPAN DATAFLD=Kontakt_GUID></SPAN> +\'\'\');

for måske (og med føromtalte held) bliver det fortolket til at være:

alert(\'CONTACT1123111\'); eller hvad det Kontakt_GUID nu end indeholder...

Avatar billede tknudsen Nybegynder
18. juli 2001 - 14:57 #8
det er 3 \' (enkelt apstrof - eller hvad-de-nu-hedder!?) på hver side af <span> tag\'et
Avatar billede hkm Nybegynder
19. juli 2001 - 09:06 #9
Der kommer en syntax error hvergang der udskrives en linie med
alert(\' +\'<SPAN DATAFLD=Kontakt_GUID></SPAN>\' +\');
Jeg forstår ikke hvorfor du vil have 3 \'
alert(\'\'\'+ <SPAN DATAFLD=Kontakt_GUID></SPAN> +\'\'\');
Der kommer jo en error fordi javascriptet mangler en ; efter det første \'.

Avatar billede tknudsen Nybegynder
20. juli 2001 - 08:49 #10
Det jeg forestiller mig er at den linie <SPAN DATAFLD=Kontakt_GUID></SPAN> bliver fortolket et-eller-andet sted og oversat til en tekstreng for hver record i #kontakt data sættet.

Derfor er det jeg vil lave den alert(\'\'\'\'+ <SPAN DATAFLD=Kontakt_GUID></SPAN> +\'\'\'\');

bemærk 4 \' :

1 for start på streng
2 for at lave 1 \'  i en streng
1 for afslut streng

Hvad sker der hvis du helt dropper den alert og bare nøjes med at udskrive <SPAN DATAFLD=Kontakt_GUID></SPAN> i onClick eventen ? Prøv det for at se om den overhovedet bliver til den \"rigtige\" streng i hver onClick.

Avatar billede hkm Nybegynder
05. januar 2002 - 09:26 #11
Nej det kom aldrig til at virke løsningen blev en anden.
Avatar billede hkm Nybegynder
05. januar 2002 - 09:26 #12
x