Avatar billede nystart Nybegynder
06. marts 2009 - 18:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Glemt adgangskode

Hej

For et år siden fik jeg på min tidligere arbejdsplads en gammel bærbar PC ér; men på daværende tidspunkt havde jeg ikke brug for den og satte den hen.

Nu kunne jeg godt bruge den; men har glemt adgangskoden.

Hvad gør jeg?

Vh.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2009 - 18:08 #1
du kan lave sådan en cd og boote op på den og ændre password men husk det er kun lovligt på din egen pc.

http://ophcrack.sourceforge.net/

lav den som bootbar cd

http://ophcrack.sourceforge.net/download.php

m.v.h
Avatar billede inpacion Nybegynder
29. april 2009 - 18:06 #2
Kan du logge ind som gæst?
Hvis du kan det kan du gøre følgende, burde virke:
1. Åben CMD (start-> kør -> søg på cmd)
2. Skriv "net users" og tryk enter, nu får du en liste over brugerne på din computer, du finder den som du gerne vil have koden til (her kalder vi navnet på den for Bnavn)
3. Skriv "net users Bnavn *" så skulle der gerne komme en linje frem hvor du kan skrive den nye kode.

Hvis du ikke kan logge ind som gæst:
1. Så kan du på en anden computer hente programmet "ERD Commander", det er hvis et betalings program, men ved det kan findes på mere lyssky sider gratis. (Google ERD Commander for at læse om det)
2. Brænd dette ud på en cd (som image fil)
3. Put cden i computeren og genstart den
4. Den lukker nu op i et andet styresystem, her er der en knap der ligner den normale "Start" knap, under den findes et program til at ændre koden på bærbaren, og så skulle det kører :)

Held og lykke med det, du kan bare spørge hvis der er noget af det jeg har skrevet du ikke forstår :)
Avatar billede nystart Nybegynder
13. august 2009 - 13:22 #3
Tak for jeres råd.

Mine IT evner strakte alligevel ikke til at løse problemet, jeg måtte bede om hjælp hos en IT-ekspert. Nu virker PCen.