Avatar billede OskarRough Nybegynder
10. marts 2009 - 12:06 Der er 2 kommentarer

Hvilket e-shop cms?

Hej

Jeg arbejder som webudvikler, hvor vi primært har to løsninger: Tangora CMS og CMS Made Simple. Hver tjener sit formål ganske udemærket, men hvor vi altid kommer til kort er ved e-handel.

Derfor søger jeg en diskussion, der kan hjælpe mig til at vælge det rigtige e-handels system. Man kan naturligvis ikke pakke samme løsning på alle størrelser, men lad os nu se.

Magento - http://www.magentocommerce.com/
Primært har jeg set på open-source Magento, som jeg er meget, meget positiv overfor. Det er dog ret stort og avanceret - hvilket selvfølgelig også kan vænnes til en fordel. Det har et ufatteligt stort community, hvilket tiltaler mig ligesom Drupal gør det.

SmartWeb - http://dk.smart-web.dk/
Derudover har jeg kigget på danske smart-web.dk, som også virker ok, men har ikke meget tiltro til noget, der er udviklet af et par venner eller lign.

Kentico - http://www.kentico.com/
Kentico er også open-source, men koster omkring 20k, hvis man skal helt op, så det er ikke så galt. Det virker også ret fint, men kan sku snart ikke overskue det længere.

Problemerne hober sig også op, når kunder begynder at efterspørge integration til C5 og what not.. Yes. Jeg håber, I har nogle gode idéer :-)

På forhånd tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
10. marts 2009 - 13:00 #1
http://www.chainbox.dk :), et addon til umbraco gratis .net opensource CMS, skide genialt. C5 integreret gennem ... hæng mig ikke lige op på, men gennem noget der heddder 123 webshop addon til C5. Et standard C5 modul, chainbox blot tager data fra.

Umbraco, er efter min mening, skønnere og mere dynamisk end både tangora og CMS made simple, har dog ikke de "ud af boksen" funktioner som ex tangora.

/J
Avatar billede submitt Nybegynder
04. september 2009 - 00:28 #2
Hvis du i forvejen bliver tiltalt af Drupal, hvorfor så ikke vælge Drupal og Übercart? Sidstnævnte er et Open Source e-commerce modul udviklet specielt til Drupal og det er p.... godt.

Übercart: www.ubercart.org

Drupal: www.drupal.dk og www.drupal.org

/Kenneth