Avatar billede timmwillum Nybegynder
11. marts 2009 - 22:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fjern nuller foran tal

Hej eksperter

Laver en shopløsning, hvor jeg er nød til at have mindst fire cifre på mine ordrenummer i forbindelse med online betalingsmodul. Men når jeg får callback til shoppen skal jeg gerne tilbage til mine egne ordrenumre (som jo starter med et ciffer og så langsomt bliver større og større via autoincrement)

Har fået styr på at formattere med x-antal nuller foran. Men er der nogen som kan fortælle, mig hvordan jeg så fjerner dem igen senere?
Avatar billede eagleeye Praktikant
07. april 2009 - 23:06 #1
Hvis det altid er et tal så kan du konvertere strengen til et tal med eksvis Clng og på den måde skulle 0'erne foran forsvinde:

strid = "000056"
id = Clng(strid)
Avatar billede timmwillum Nybegynder
08. april 2009 - 08:15 #2
Du har ret ... havde i øvrigt fundet ud af det i forvejen, men her er point.

Det viser sig, at de foranstillede nuller er fuldstændig ligegyldige. Naturligvis fordi det er en int og så er det jo selve værdien der er interessant og "0012" har som bekendt samme værdi som "12".