Avatar billede xane Nybegynder
15. marts 2009 - 18:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udvælgelse af bestemte rækker i kolonne

Hej alle eksperter!

Som overskriften antyder har jeg et problem med at udvælge de rigtige rækker i en lang kolonne.

Jeg har nogle temperatur-data i en kolonne, der er et tal for hver time over et helt år, hvilket ialt giver 8760 celler i kolonnen. Dvs. der er 24 rækker der beskriver temperatur-udviklingen over et døgn. Osv.
Mit problem er så, at jeg kun skal udvælge nogle af disse data udfra et foruddefineret uge-program, hvor der f.eks. om mandagen kan være defineret at arbejdstiden går fra kl. 8 til 16, det samme gælder tirsdag, onsdag og torsdag, men fredag hedder den måske 8-14 og lørdag og søndag er der ingen arbejdstid. Dagene med de timer der er arbejdstid er fassat i et ark, som hedder "settings" hvor de 7 dage er vist i A3 til A9 og tiden for hver enkelt dag ligger i B2 til Y2. Dette giver så en slags matrix, hvor den tid som er arbejdstid er markeret med et "x" i cellerne.

Min temperatur-kolonne med 8760 rækker skal således blive til en langt mindre kolonne, som kun inderholder de data som er markeret ved "x" i den ovenfor beskrevet matrx (som er defineret i "settings"-arket).

Jeg har en del svært ved at finde ud af hvordan dette skal gøres, så det er her I kommer ind i billedet!

Alt sammen skal gøres i VB, sådan at de øsnkede cellere i temperatur-kolonnen forbliver i et range eller array, så jeg har mulighed for at arbejde videre med det efterfølgende i VB.

Hvis der er brug for at i skal se noget af det...f.eks. "settings"-arket med arbejdstiden defineret, skal I bare skriver tilbage.

mvh
Xane
Avatar billede xane Nybegynder
23. marts 2009 - 12:49 #1
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig??

Vil virkelig gerne have jeres hjælp....

mvh
Xane
Avatar billede xane Nybegynder
29. marts 2009 - 20:25 #2
SVAR